برای ۳۰ سالگی کودک مسلمان بلوچ

این که آدم بداند، در استان سیستان و بلوچستان، ۳۰ سال است ، مجله ماهانه ای، به نام «کودک مسلمان بلوچ» منتشر می شود، جای تعجب و البته خوشحالی دارد. تعجب از این بابت که چگونه ممکن است، …

این که آدم بداند، در استان سیستان و بلوچستان، ۳۰ سال است ، مجله ماهانه ای، به نام «کودک مسلمان بلوچ» منتشر می شود، جای تعجب و البته خوشحالی دارد. تعجب از این بابت که چگونه ممکن است، چنین مجله ای، در چنان استانی، به مدت ۳۰ سال برای کودکان بلوچ منتشر شود؟ و خوشحالی، از بابت همت و اراده ای که پشت این کار نهفته است. اگر چه کودک مسلمان بلوچ وابسته به سازمان بسیج مستضعفین استان است، اما مگر همین بسیج، چه قدر توان مالی و تدارکاتی دارد که بتواند مجله ای را ۳۰ سال آزگار در آن استان دور افتاده، روی پا نگه دارد و در گمنامی و بدون هیاهو، هر ماه آن را منتشر کند؟ بدون تردید، عنصر ارجمند پایبندی به آرمان انقلاب اسلامی و علاقمندی به کودکان محروم آن سامان، بزرگترین و اصلی ترین حامی چنین کاری است.
بلوچ ، صبور با وقار و با عزت نفس است. فعالیت فرهنگی در میان چنین مردمانی باید آراسته به خصوصیات فوق باشد. کودک مسلمان بلوچ نیز، با قناعت، صبوری و توکل به یاری های پیدا و پنهان خداوند مستضعفان و فقرا، توانسته است ۳۰ سال به حیات با برکت خود ادامه دهد و در ارتقاء فرهنگ انقلابی کودکان بلوچ نقش داشته باشد. این توفیق بی مثال را به دست اندرکاران مجله کودک مسلمان بلوچ تبریک می گوییم و آرزومند تداوم و دیرپایی آن نشریه نجیب برای سال و سالیان دور دست هستیم.