مسعود چوبین (بازیگر)

● بیوگرافی: ▪ متولد ۱۳۴۰ ملایر تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس ادامه و بعنوان دبیر ورزش دبیرستانها و همچنین داور بین المللی کشتی جهت قضاوت مسابقات به کشورهای لهستان، قبرس، …

● بیوگرافی:
▪ متولد ۱۳۴۰ ملایر
تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس ادامه و بعنوان دبیر ورزش دبیرستانها و همچنین داور بین المللی کشتی جهت قضاوت مسابقات به کشورهای لهستان، قبرس، ترکیه و یونان اعزام گردیده است.
در سمت مربیگری نیز یکبار در سال ۷۲ موفق به کسب مقام اول در ایران ودر همانسال برای دومین بار به اخذ مقام سوم در کشور نائل گردیده است .
▪ بیوگرافی هنری:
بازیگری را از سال ۱۳۵۳ با ایفای نقش کوتاهی در فیلم سینمایی «مسافر» (عباس کیارستمی) شروع و سپس در سال ۱۳۵۶ با بازی در «خان نایب» به کارگردانی محمدعلی سرکوب ادامه داد.
پس از یک وقفه طولانی در سال ۱۳۸۱ به دعوت سیروس حسن پور با حضور در ۷ قسمت از سریال «تجربه» فعالیت جدی خود را در زمینه بازیگری آغاز و در طی این سالها آثار متفاوتی را در شبکه استانی همدان نیز خلق کرد. از مهمترین آنها میتوان به «پیله» اشاره نمود که موفق به حضور در بخش مسابقه بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان سال ۸۷ گردید و تا به امروز نیز با کارگردانان صاحب نامی همچون مجید مجیدی، یدا.. صمدی، سیروس حسن پور، حسین تبریزی و خانم پوران درخشنده افتخار همکاری داشته است.
عمده آثاری که او در آنها بعنوان بازیگر حضور یافته در جشنواره های معتبر دنیا به نمایش در آمده اند و بعضا جوایزی را نیز دریافت کرده اند.
□□□
▪ مجموعه آثار:
- مسافر (عباس کیارستمی، ۱۳۵۳)
- خان نایب (محمدعلی سرکوب، ۱۳۵۶)
- آواز گنجشکها (مجید مجیدی، ۱۳۸۶)
- شب غزل (تله فیلم) (پورشعبانی، ۱۳۸۵)
- پیله (داستانی) (هاشم علیایی مقدم، ۱۳۸۶)
- کلانتری غیرانتفاعی (یدالله صمدی، ۱۳۸۷)
- حرفه ایها (تله فیلم) (پوران درخشنده، ۱۳۸۷)
- هکر (تله فیلم) (حسین تبریزی، ۱۳۸۷)
- پلاک هفت (تله فیلم) (محسن توکلی، ۱۳۸۷)
▪ مجموعه های تلویزیونی:
- تجربه (سیروس حسن پور، ۱۳۸۱)
- دایره (علی وفایی، ۱۳۸۲)
- تصمیم کبرا (سیروس حسن پور، ۱۳۸۵)
- سه در چهار (مجید صالحی، ۱۳۸۶)
- آشپزباشی (محمدرضا هنرمند، ۱۳۸۷ )
- انقلاب اسلامی (مستند داستانی) (خوش مشرب، ۱۳۸۷)
مسعود چوبین