ابراهیم قنبرزاده

▪ سال تولد : ۱۳۴۰ ▪ تحصیلات:ابتدایی ▪ عنوان شعر: آیین شهادت، ترانه ی من ابراهیم قنبرزاده درسال ۱۳۴۰ در شهر رشت دیده به جهان گشود.طبیعت زیبا و آرام خطه‌ی شمال کشور روح ابراهیم …

▪ سال تولد : ۱۳۴۰
▪ تحصیلات:ابتدایی
▪ عنوان شعر: آیین شهادت، ترانه ی من
ابراهیم قنبرزاده درسال ۱۳۴۰ در شهر رشت دیده به جهان گشود.طبیعت زیبا و آرام خطه‌ی شمال کشور روح ابراهیم را به سمت عرفان و خلوص نیت سوق داد و او را فردی آرام و دارای احساسات بسیار متعالی بار آورد.تحصیلاتش را تا پایان مقطع ابتدایی ادامه داد و بنا به دلایلی از ادامه تحصیل بازماند.
در آغاز راه نوجوانی، به پیشه تراشکاری روی آورد و در این حوزه بسیار هنرمندانه و فعال به تلاش پرداخت.در این دوران به استعداد درونی و خدادادی خویش پی برد و آتش درون خود را با اشعار زیبایی کم شعله‌تر می‌کرد و غوغای درونش این‌چنین آرام می‌گرفت. بعضی از اشعارش را برای دوستانش قرائت می‌کرد اما معمولاً آن‌ها را پاره می‌کرد و از بین می‌برد.
با آغاز جنگ تحمیلی به خیل سپاهیان روح‌الله پیوست و از سنگرهای عشق نامه‌های زیبایی برای خانواده‌اش می‌فرستاد که شعرهایش را در آن‌ها مرقوم می‌کرد تا آن‌ها را با موج احساسات زلال خویش آشنا کند.
سرانجام ابراهیم در سال ۱۳۶۱ در حین خدمت سربازی در منطقه عین‌خوش در سن ۲۱ سالگی شهد شیرین شهادت را نوشید و به لقاالله پیوست.

منبع: کتاب هزار چشمه ی خورشید - صفحه: ۱۰۴