نایلون

این مواد نوعی دیگر از پلی اتیلن ها هستند که در اینجا همراه با موادی به نام نایلون از آنها نام خواهیم برد. این مواد بسیار نرم بوده و حالت کشسانی و شفافیت دارند. مثال اقلام موجود …

این مواد نوعی دیگر از پلی اتیلن ها هستند که در اینجا همراه با موادی به نام نایلون از آنها نام خواهیم برد.
این مواد بسیار نرم بوده و حالت کشسانی و شفافیت دارند. مثال اقلام موجود می توان از پوشش های کف وان حمام و یا کیسه هایی مانند کیسه خون و امثالهم نام برد.
همچنین نایلون ها که در صنعت از انواع مختلف آن و یا با آمیزه هایی از پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن خطی با چگالی کم استفاده می شوند مانند کیسه فریزر، ساک دستی نایلون و کیسه زباله وزن حجمی کم و سبکی وزن محصولات تولیدی این اقلام و همچنین مچاله شدن آنها متأسفانه این باور غلط را بوجود آورده که بسیاری از مردم همانند کاغذ باطله آنها را در محیط زیست و یا داخل سطل زباله رها می کنند.
این اقلام همانند تمامی پلیمرها زمانی طولانی لازم دارند تا پوسیده شده و بصورت خاک به طبیعت بازگردند.
از طرفی به دلیل ماهیت پلیمری، ثروت ملی محسوب می شوند و از بین بردن آنها زیان به سرمایه ملی است.
ماده اولیه این مواد شفاف می باشد و وجود اقلام بازیافتی غیربهداشتی در آن نقطه های تیره کدر است سطح و رگه های قهوه ای سوخته و سیاه ایجاد می کند.
در مورد این که مواد خام هم کیفیت بالای بهداشتی داشته باشد، خود جای حرف است ولی هر یک از نشانه های فوق الذکر هم دلیلی بر عدم استفاده بهداشتی این اقلام محسوب می شود.

[کامیار فیلسوفی]