از کارگری تا اختراع

سال ۱۸۴۸ در چنین روزی، لوئیس اچ لاتیمر، مخترع/ مهندس متولد شد. لوئیس‌هاوارد لاتیمر (۴سپتامبر ۱۸۴۸- ۱۱ دسامبر ۱۹۲۸) یک مخترع آفریقایی- آمریکایی و یک طراح بود. او از طریق توماس آلوا …

سال ۱۸۴۸ در چنین روزی، لوئیس اچ لاتیمر، مخترع/ مهندس متولد شد.
لوئیس‌هاوارد لاتیمر (۴سپتامبر ۱۸۴۸- ۱۱ دسامبر ۱۹۲۸) یک مخترع آفریقایی- آمریکایی و یک طراح بود. او از طریق توماس آلوا ادیسون با اختراع حباب لامپ، باعث پیشرفت‌هایی در آینده خود شد.
لوئیس‌هاوارد لاتیمر در سال ۱۸۴۸ در چلسی متولد شد. آخرین فرزند از چهار فرزند ربکا(۱۸۴۸-۱۸۲۶) و جورج لاتیمر (۱۸۸۰-۱۸۱۸) بود. جورج لاتیمر برده جیمز بی گری ویرجینیا، در اکتبر ۱۸۴۲ به همراه همسرش ربکا که برده مرد دیگری بود به سوی آزادی به ترنتون نیوجرسی گریخت.زمانی که گری، مالک برده‌ها برای بازگرداندن به ویرجینیا سر و کله اش در بوستون پیدا شد، ماجرا در جنبش از بین بردن بردگی زبانزد مردم شد و سبب شد منسوخ کنندگانی همچون ویلیام لیئود گریسون به این جنبش بپیوندند. سرانجام مبلغ ۴۰۰ دلار برای آزادی جورج لاتیمر به گری پرداخته شد.
یکی از برادران لوئیس به نام ویلیام اچ لاتیمر (۱۸۹۲-۱۸۴۶)، آرایشگر بود.
او در ۱۶ سپتامبر ۱۸۶۴ در سن ۱۵سالگی به نیروی دریایی آمریکا پیوست. پس از دریافت نشان افتخار از نیروی دریایی در سوم جولای ۱۸۶۵، به عنوان پادو در یک شرکت حقوقی امتیاز انحصاری با دستمزد هفتگی سه‌دلار مشغول به کار شد. در آنجا یاد گرفت که چطور از خط‌کش ال و ابزار دیگر استفاده کند.پس از آنکه رییسش متوجه استعداد او در زمینه طراحی شد، او را به سمت سر طراح ارتقا داد و تا سال ۱۸۷۸ در هفته ۲۰ دلار می‌گرفت. در سال ۱۸۷۴ در چارلز دایلیو براون، سیستم توالت پیشرفته با نام کمد آب برای ماشین‌های ریلی در شرکت بل مشارکت جست. در سال ۱۸۷۹ به همراه برادرش ویلیام و مادرش ربکا به برج پورت، کنتیکت نقل مکان کرد. در آنجا به عنوان دستیار مدیر و طراح شرکت الکتریک لایتینگ استخدام شد، شرکتی که توسط هیرام ماکزیم، رقیب مخترع توماس ادیسون اداره می‌شد.
هنگام جوانی، لاتمر ترسیم مکانیکی را فرا گرفت، زمانی که در اداره ثبت اختراع در بوستن مشغول به کار بود. در ۱۸۸۰، از طرف هیرام ماکزیم در کمپانی چراغ‌های برقی آمریکا استخدام شد.به منظور رشد و ارتقای تجارت لامپ‌های الکتریکی پر دوام در سال ۱۸۸۲، لاتیمر دستگاهی را اختراع کرد که برای تایید و کارکرد بیشتر رشته کربنی استفاده شده در لامپ‌های الکتریکی و حق ثبت آن را به ماکزیم الکتریک داد. او همچنین سرپیچ لامپ اختراع کرد. در نصب و راه‌اندازی چراغ‌های خیابانی در نیویورک، فیلادلفیا و لندن نظارت داشت.
در ۱۸۸۴، لاتمیر مهندسی خود را از شرکت لامپ الکتریکی ادیسون دریافت کرد، جایی که او تنها ، آفریقایی در میان آمریکایی‌های عضو «پیشگامان ادیسون» بود. (گروه مخترعان توماس ادیسون) هنگامی که برای ادیسون کاری می‌کرد اولین کتاب دستی را در زمینه سیستم لامپ‌هابا عنوان «چراغ‌های برقی تابان» به تحریر درآورد. اگر چه اکنون در لامپ‌ها از فلمان‌های (رشته‌های) تنگستن استفاده می‌شود به جای کربن، اما کارهای لایتمر کمک بزرگی به استفاده از لامپ‌های برقی کرد. او در دهم دسامبر ۱۸۷۳ با مری ویلسون ازدواج کرد که حاصل آن دو دختر به نام‌های جان و لوییس بود. مری در جزیره رود به دنیا آمده بود.