تلفن اینترنتی چگونه کار می کند؟

شاید به نفع شما باشد كه بدون توجه به كیفیت ارتباطات متداول دست بكشید. صحبت كردن ارزان است و اگر یكی از چندین سرویس تلفنی اینترنت را انتخاب نمایید، می بینید كه این سرویس ها از …

شاید به نفع شما باشد كه بدون توجه به كیفیت ارتباطات متداول دست بكشید.
صحبت كردن ارزان است و اگر یكی از چندین سرویس تلفنی اینترنت را انتخاب نمایید، می بینید كه این سرویس ها از ارتباطات تلفنی سلولار و ارتباطات تلفنی معمولی ارزان تر هستند.
سرویس های صوت، روی ( Voip ) IP، كیفیت بهتر، انتخاب گسترده تر و قیمت پایین تری را نسبت به قبل ارائه می دهند. حال سهام داران بزرگ از جمله AT&T به سمت بازار خانگی روی آورده اند.
آزمایش ها به ما نشان می دهد به واسطه تكنولوژی جدید كیفیت ارتباطات Voip به خوبی خطوط تلفنی می باشد، اما ممكن است با سرویس Voip برخی امكانات چون دسترسی سریع به تلفن های اضطراری مانند ۱۱۸ را از دست بدهید.
برای اینكه Voip به مرحله عملی برسد به اتصالات باند پهن نیاز می باشد.
● تلفن اینترنتی چگونه كار می كند؟
مدارات آداپتور صدای شما ( سیگنال آنالوگ ) را به Packetهای صوتی دیجیتال تبدیل كرده و Packetها از طریق شبكه خصوصی فراهم كننده تلفن IP بر روی اینترنت می فرستند. اگر مخاطب شخصی با تلفن معمولی باشد Packetها باید از یك گیت وی نیز عبور كنند.
سرویس های Voice Over IP به دقت بررسی كنید، مدل های مختلف برای كاربردهای متفاوت بكار گرفته می شوند.
● روش های مختلف
می توانید انوع مختلف تلفن های IP را برای كاربردهای تجاری كوچك و یا مصارف خانگی بكار بگیرید.
با تلفن های نرم افزاری چون WebPhone و Net۲Phone می توانید با میكروفن صحبت كنید. با تلفن های IPمبتنی بر سخت افزار مثل Phone Adapter محصول ۸*۸ Packet Vonage می توانید آداپتور را مستقیما به مودم كابلی خود وصل كرده و سپس به گوشی تلفن معمولی وصل كنید ویا مستقیما دستگاه را به پورت USB كامپیوترتان وصل كنید.
آزمایش های به عمل آمده كیفیت صوت را تحسین برانگیز دانسته و مخاطبان نیز نمی توانستند متوجه شوند كه ما از اینترنت استفاده می كنیم. گاهی اوقات كیفیت صوت Voip نرم افزاری به كیفیت ارتباط تلفن همراه می رسید.
بر اساس آزمایش های به عمل آمده، اغلب انواع تلفن های IP با آداپتور سخت افزاری خود تنظیم و نصب می شوند و دیگر نیازی به بوت كردن كامپیوتر نمی باشد. می توانید به سادگی قابلیت های مورد نیاز از روی تلفن دسترسی داشته باشید.
دكتر Vijay K.Bhagavath تحلیل گر مخابرات Forrester Research می گوید: «اگر چه تلفن های IP سخت افزاری قوی هستند، اما بهتر است شركت های تلفنی ویژگی هایی فراتر از یك ارتباط را فراهم كنند. »
Bhagavath می گوید: « این شركت ها باید ویژگی های خاص و منحصر به فردی را كه می توانند به طور كامل با اینترنت عجین شوند به سیستم های خود بیافزایند. »
او پیشنهاد می دهد ارائه ویژگی های آن لاین، مثلا برقراری ارتباط از طریق كلیك كردن آدرس پست الكترونیك از جمله كارهایی است كه باید انجام دهند.
سرویس های مبتنی ر سخت افزار، سوئیچینگ دیتا را در خود انجام می دهند لذا احتمال از دست دادن و یا قطع ارتباط كمتر می باشد. سرویس های مبتنی بر نرم افزار كه پاكت صوتی را از طریق اینترنت مخابره می كنند به عنوان راه حل دوم می توانند در نظر گرفته شوند. به علاوه ممكن است كار با میكروفن و یا كامپیوتر مشكل باشد. این سرویس هنوز جا نیافتاده است و كار با آن به سادگی برداشتن گوشی نمی باشد.
برای كسب اطلاعات بیشتر راجع به مقررات تلفن اینترنتی به آدرس زیر مراجعه نمایید:
http://www.find.pcworld.com