انتخاب محل نصب و آماده‌سازی هارددیسك

انتخاب محل نصب و آماده سازی هارددیسك : ( Selecting the Mount Points ) این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر گونه اشتباه كاربر ممكن است به از دست دادن اطلاعات موجود روی هارددیسك وی منجر شود . برای …

انتخاب محل نصب و آماده سازی هارددیسك : ( Selecting the Mount Points )
این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر گونه اشتباه كاربر ممكن است به از دست دادن اطلاعات موجود روی هارددیسك وی منجر شود .
برای جلوگیری از هر گونه اشتباهات احتمالی به نكات زیر توجه كنید :
▪ انتخاب گزینه ی Use free space به طور خودكار كلیه فضاهای خالی پارتیشن بندی نشده ی هارددیسك را برای استفاده لینوكس محیا می كند . انتخاب گزینه ی Use existing partition در صورتی ممكن است كه شما قبلاً یك مرتبه لینوكس را روی سیستم خود نصب و هم اكنون در حال نصب مجدد روی همان پارتیشن‌های ex۲ یا ex۳ باشید . البته شما می توانید در طی مراحل بعدی این انتخاب ؛ پارتیشن‌های لینوكس موجود خود را برای استفاده ی مجدد فرمت نمایید .
▪ انتخاب گزینه ی use the free space on the windows partition برای كسانی در نظر گرفته شده كه قصد دارند لینوكس را در كنار ویندوز به گونه ای ساده نصب كنند و فضاهای خالی هارددیسك را به لینوكس اختصاص دهند .
البته باید دانست كه این كار ممكن است فضای خالی هارددیسك را برای ویندوز محدود نماید و امكان نصب برنامه های دیگر بر روی ویندوز محدود نماید و امكان نصب برنامه های دیگر بر روی ویندوز با توجه به محدودیت فضای به وجود آمده ، ممكن نشود .
ضمناً این روش با وجود سادگی گاهی به از دست دادن اطلاعات موجود روی پارتیشن های FAT و NTFS می انجامد و كاربر حتماً باید از اطلاعات مهم پشتیبان تهیه كرده باشد .
▪ انتخاب گزینه ی Erase entire disk همه ی اطلاعات موجود روی هارددیسك را پاك كرده و فضای موجود را در اختیار لینوكس می گذارد . در این صورت شما فقط یك سیستم عامل و آن هم لینوكس را بر روی سیستم خواهید داشت و كلیه اطلاعات هارددیسك شما پاك شده یا هارددیسك جدید شما برای استفاده به روش لینوكس پارتیشن بندی می شود .
▪ انتخاب گزینه ی Custom disk partitioning برای كاربران نیمه حرفه ای توصیه می شود ، چون كار كردن با آن نسبتاً ساده است و نیاز به تجربه ی كمی دارد ، ضمناً در هنگام پارتیشن بندی كاربر می تواند یكی از درایوهای خود را انتخاب و پاك نماید و سپس با انجام چند مرحله از جمله انتخاب پارتیشن پاك شده و انتخاب گزینه ی auto allocate پارتیشن بندی مناسب نصب لینوكس را در محل پاكسازی شده انجام دهد .
در این مرحله باید حداقل یك پارتیشن ریشه (/) با حجم ۳ گیگابایت و یك پارتیشن Swap با حجم دو برابر مقدار RAM سیستم و یك پارتیشن HOME با حجم حداقل یك گیگابایت برای ذخیره ی فایل ها ، داده ها و اطلاعات كاربر ایجاد كرد .