ورود به مرحله نصب گرافیكی

در مرحله بعد و به شرطی كه شما نصب معمولی یا گرافیكی را برگزیده باشید باید نوع زبان پیش فرض سیستم را انتخاب نمایید . توصیه می كنم در این مرحله زبان انگلیسی را به جای زبان فارسی توصیه …

در مرحله بعد و به شرطی كه شما نصب معمولی یا گرافیكی را برگزیده باشید باید نوع زبان پیش فرض سیستم را انتخاب نمایید . توصیه می كنم در این مرحله زبان انگلیسی را به جای زبان فارسی توصیه می كنم در این مرحله زبان انگلیسی را به جای زبان فارسی انتخاب و پس از پایان نصب ؛ امكانات فارسی را اضافه كنید ، زیرا رابط Desktop فارسی لینوكس مندریك با وجودی كه یك انقلاب در لینوكس فارسی محسوب می شود ، ولی هنوز كاستی هایی مثل فونت نازیبا و نامأنوس بودن ترجمه ی لغات دارد و در همه محیط های kde یا Gnome به خوبی جواب نمی دهد . ( توضیح این كه این مشكل هیچ ربطی به استفاده ی شما از زبان فارسی در برنامه های مختلف لینوكس مندریك ندارد و امكان تاپ فارسی پس از نصب بسته های rpm پشیبانی زبان فارسی در kde و نصب فونت فارسی ttf وجود دارد ) .
نظر به این كه پشتیبانی از استاندارد یونیكد utf_۸ در لینوكس مندریك بسیار توسعه یافته و در حال توسعه می باشد . استفاده از همه ی زبان های زنده ی دنیا در این سیستم عامل بسیار راحت تر شده است .
▪ نكته: شما پس از پایان نصب با استفاده از برنامه /USr/sbin/localedrake می توانید زبان رابط گرافیكی فارسی یا انگلیسی و یا هر زبان دیگری كه مایل باشید را تجربه كنید .