انتخاب انواع دیگر نصب

در بیشتر كامپیوترها شما می توانید به راحتی نصب را به صورت گرافیكی انجام دهید ، برخی مواقع مخصوصاً در سیستم های قدیمی كارت گرافیكی شما ممكن است این حالت را قبول نكند . همچنین …

در بیشتر كامپیوترها شما می توانید به راحتی نصب را به صورت گرافیكی انجام دهید ، برخی مواقع مخصوصاً در سیستم های قدیمی كارت گرافیكی شما ممكن است این حالت را قبول نكند .
همچنین با این كه هنگام نصب سیستم های قدیمی این كه هنگام نصب سخت افزار كامپیوتر شما شناسایی می شود ، ممكن است برخی مواقع دیسك سخت ، كارت شبكه و یا یكی از سخت افزار های حیاتی دیگر شناسایی نشده و به اطلاعات مخصوص هنگام بوت نیاز داشته باشد .
در اینجا لیستی از انواع گزینه هایی كه شما می توانید نصب لینوكس را به وسیله ی آن شروع كنید وجود دارد . پیشنهاد می شود در صورتی از این گزینه ها استفاده كنید كه گزینه گرافیكی دچار اشكال شود (مانند هنگامی كه صفحه از گاربیج پر شده و یا سخت افزار شناسایی نمی‌شود.)
شما می توانید با تایپ Linux text در مقابل اعلان ؛ نصب به صورت متنی را آغاز نمایید . از این گزینه هنگامی استفاده نمایید كه به نظر می رسد برنامه نصب نتوانسته كارت گرافیكی شما را شناسایی نماید . با این نوع نصب رابط كاربر برنامه نصب به صورت متنی است .
▪ نكته: قبل از آغاز نصب لزم است كلیه سخت افزار های شما به سیستم متصل و روشن باشند ، مثلاً پرینتر و اسكنر و حتی دوربین دیجیتال و ... . این عمل باعث خواهد شد كه سیستم به طور خودكار همه ی سخت افزار ها را شناسایی كرده و از انجام پیكر بندی غیر ضرورری بی نیاز شوید .
در برخی شرایط نادر و در سیستم های قدیمی ؛ سخت افزار شما توسط سیستم شناسایی نمی شود و باید آنها را به صورت دستی معرفی نمایید . در این صورت با تایپ گزینه ی Noauto به مراحل نصب در محیط غیر گرافیكی وارد می شوید .
لازم به ذكر است كه در این صورت شما باید یك كاربر نیمه حرفه ای لینوكس باشید تا از پس شناسایی و معرفی صحیح سخت افزار به سیستم برآیید .
گزینه ی دیگر قابل استفاده در محیط متنی vgalo كه نصب را در محیط متنی با وضوح كم دنبال می‌كند. (برای كارت های گرافیكی فوق العاده قدیمی)