ترکیب‌کننده Mixer

دستگاهی است که پیا‌م‌های خروجی دو یا چند میکروفن یا سایر منابع پیام‌های بسامد را پیش از آنکه به ورودی فزونساز صوتی اصلی داده شوند به نسبت‌های مطلوب با یکدیگر ترکیب می‌کند …

دستگاهی است که پیا‌م‌های خروجی دو یا چند میکروفن یا سایر منابع پیام‌های بسامد را پیش از آنکه به ورودی فزونساز صوتی اصلی داده شوند به نسبت‌های مطلوب با یکدیگر ترکیب می‌کند و نیز مرحله‌آی از کار رادیوهای سوپرهتر است که در آن پیام‌های بسامد رادیوئی تحمیل شده‌ای که وارد دستگاه شده‌اند با پیام‌های اوسیلاتور موضعی ترکیب می‌شوند و پیام بسامد واسطه را به وجود می‌آورند.
● ترکیب کننده دیوی Crystal Mixer وسیله‌ای در دستگاه گیرنده است که در آن یک دیود، خصوصیات غیر خطی لازم برای ترکیب پیام‌های ورودی پیام اوسیلاتور موضعی را تأمین می‌کند. این نوع ترکیب کننده را می‌توان در بسامدهای زیاد و ترازهای توان زیاد به‌کار برد. ازین وسیله درگیرنده‌های رادار برای پائین آوردن بسامد پیام‌های گرفته شده، از طریق ترکیب آن با پیام اوسیلاتور موضعی زیاد استفاده می‌کنند.
● ترکیب کننده صدا Audiomixer دستگاهی که در آن می‌توان چندین سرچشمه صوتی را با یکدیگر درآمیخته و آنها را در یک کانال صوتی ترکیب نمود.
ترکیب کننده صدا دراستودیوهای صدا، دوبلاژ، رادیو و تلویزیون یکی از وسایل اساسی و دارای نقش حیاتی در تولید یک برنامه می‌باشد.