برنامه‌های ناظر تصویر

برنامه ناظر تصویر، برنامه‌ای است كه از آن برای مشاهده تصاویر مختلف ذخیره شده بر روی سیستم استفاده می‌شود. در اینجا به تعدادی از این برنامه‌ها اشاره می‌كنیم: ● lrFan View این برنامه …

برنامه ناظر تصویر، برنامه‌ای است كه از آن برای مشاهده تصاویر مختلف ذخیره شده بر روی سیستم استفاده می‌شود. در اینجا به تعدادی از این برنامه‌ها اشاره می‌كنیم:
● lrFan View
این برنامه ناظر رایگان است و می توان آن را از آدرس www.irfanview.com دریافت كرد . برنامه مذكور نسبت به برنامه های ناظر معمولی قابلیت های بیشتری را ارایه می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توان به مدیریت و سازمان دهی تمام فایل های صوتی و تصویری پرداخت.
برنامه ی lrFan View از مزیت های تصویری مختلفی چون BMP ، JPGE ، GIF ، TlFF ، EPS ، PSD پشتیبانی می‌كند . این برنامه به شما اجازه می دهد كه تصاویر را به صورت Thumbnail ( تصاویر كوچك شده ) و یا به صورت اسلاید تماشا كنید . با استفاده از این برنامه می توانید علاوه بر تماشای عكس‌ها به ویرایش، ذخیره سازی و یا چاپ آنها نیز بپردازید.
● Xn View
این برنامه صرفاً یك ناظر تصویر نیست ، چون علاوه بر مشاهده و مرور تصاویر به شما اجازه می‌دهد كه تصاویرتان را مرتب كرده و به مزیت های مختلف تبدیل كنید . علاوه بر این می توانید با استفاده از این برنامه به مدیریت سایر فایل های چند رسانه ای خود بپردازید .
برنامه ی مذكور حدود ۴۰۰ فرمت فایلی را پشتیبانی می كند و به این ترتیب به ندرت می توان فرمتی را پیدا كرد كه این برنامه نتواند آن را باز كند . این برنامه امكاناتی چون ویرایش ، تغییر اندازه و به كارگیری جلوه‌های ویژه در تصاویر را در اختیار كاربر می گذارد .
● lmage Eye
این برنامه از آدرس www.fmjsoft.com قابل دریافت است . برنامه مذكور بسیار ساده است ، منو و یا ابزاری كه باعث گیج شدن كاربر شود ندارد .
با استفاده از این برنامه می توانید تصاویر را شاخص گذاری كرده ، به مشاهده ی Thumbnail پرداخته ، اسلاید به وجود آورده ، تصاویر را چرخانده و خصوصیات مختلف تصاویر مانند كنتراست ، روشنی و درجه ی اشباع را تغییر دهید .
این برنامه از فرمت های گوناگونی چون BMP ، GlF ، JPEG ، PNG پشتیبانی می كند .
كاربران ویندوز XP می توانند از دو برنامه تعبیه شده در این ویندوز به عنوان ناظر تصویر استفاده كنند .
این برنامه ها عبارتند از :
Windows Picture and Fax Viewer
كاربران ویندوز xp وقتی در داخل پنجره Windows Explorer هستند اگر بر روی تصویری كلیك كنند ، آن تصویر در پنجره ی برنامه Windows Picture and Fax Viewer به نمایش در می‌آید.
از طریق این پنجره كاربر می تواند بین تصاویر مختلف حركت كرده ، تصاویر را به صورت اسلاید به نمایش در آورده ، اندازه تصویر پیش نمایش را كم و یا زیاد كرده یا به چاپ ، ذخیره و یا حذف تصویر پرداخته ، تصویر را در یك برنامه ویرایش تصویر باز كرده ، تصویر را چرخانده و برای عكس توضیح و شرح بنویسد . این برنامه از فرمت‌های تصویری مختلف مانند BMP ، GlF ، JPEG ، PNG و ... پشتیبانی می كند .
● Microsoft Paint
یكی از برنامه‌های تصویری تعبیه شده در ویندوز برنامه ی Microsoft Paint است . در ویندوز xp می‌توان از این برنامه برای ایجاد و یا مشاهده ی تصاویر استفاده كرد . نسخه‌های جدید برنامه ی Paint
به شما اجازه می‌دهد كه فرمت های تصویری مختلفی چون BMP ، GlF ، JPEG را مشاهده كنید. در این برنامه می‌توانید تصاویر رنگی و یا سفید و سیاه به وجود آورده و آنها را تحت فرمت BMP ذخیره نمایید. علاوه بر ایجاد و مشاهده ی تصاویر ، برنامه Paint به شما اجازه ی چاپ تصاویر را نیز می‌دهد.
● ACDSEE
یكی از پر استفاده ترین برنامه‌ها كه تقریباً تمامی فرمتهای تصاویر را می‌شناسد و برنامه‌ای است با قابلیت فراوان برای نمایش تصاویر.