آزمایش شبح

در محیط ویندوز ، برنامه را اجرا كنید . از قسمت Ghost Advanced گزینه ی lmage lntegrity Check را انتخاب كرده lmage پشتیبان مورد نظر را مشخص كنید در صورتی كه مشكلی نباشد می توایند مطمئن باشید اگر روزی مشكلی برای اطلاعات …

در محیط ویندوز ، برنامه را اجرا كنید . از قسمت Ghost Advanced گزینه ی lmage lntegrity Check را انتخاب كرده lmage پشتیبان مورد نظر را مشخص كنید در صورتی كه مشكلی نباشد می توایند مطمئن باشید اگر روزی مشكلی برای اطلاعات شما پیش آمد یك شبح قدرتمند اما نه چندان ترسناك در دستگاه شما هست كه به دادتان می رسد !
● بازیابی :
شما در دو حالت نیاز به بازیابی پیدا می‌كنید. اولی آسانتر است و زمانی قابل استفاده است كه ویندوز اجرا می‌شود و فقط اطلاعات خاصی روی یك پارتیشن (كه قبلا از آن پشتیبان گرفته‌اید) از دست رفته است.
در این شرایط پس از اجرای شبح نورتون ، از قسمت Ghost Basic گزینه ی Restore را انتخاب كرده ، پس از صفحه ی اولیه ، مسیر lmage مورد نظر را مشخص كنید . اینجا تفاوتی میان CD/DVD و HDD نیست و فقط كافی است Norton Ghost ، فایل مورد نظر را پیدا كنید .
بقیه ی مراحل مشابه ساخت شبح است با این تفاوت كه در مرحله تعیین مبدأ و مقصد ، در سمت چپ یعنی مبدأ ، lmage پشتیبانی كه شما مشخص كردید قرار دارد و در سمت راست یا مقصد باید محل مورد نظر برای بازیابی اطلاعات را مشخص كنید.
اما وقتی كار كمی مشكل تر شد ، یعنی ویندوز اجرا نمی شود چه باید كرد ؟ نگران نباشید !
قبلاً فكر همه چیز را كرده ایم . حالا باید از Book Disk استفاده كنید و سیستم را راه اندازی كنید . پس از تأیید صفحه ی اطلاعات ، از منوی اصلی برنامه به ترتیب گزینه های Local ، Partition و Form lmage را انتخاب كنید .
اگر می خواهید اطلاعات پشتیبان مربوط به یك هارددیسك را بازیابی كنید به جای Partition باید Disk را انتخاب كرده سپس Form lmage را بر گزینید .
در مرحله ی بعد باید مسیر فایل lmage پشتیبان را مشخص كنید .
این فایل می تواند روی هارددیسك و یا CD/DVD باشد . اگر فایل های پشتیبان روی چند CD/DVD ایجاد شده باشد ( كه معمولاً همینطور است ) باید از CD/DVD اول فایل lmage را انتخاب كنید . خود برنامه در حین بازیابی به ترتیب شماره های بعدی را از شما درخواست می كند .
فقط مواظب باشید ترتیب را اشتباه نكنید ؛ چرا كه شبح ما در این مورد كمی بد قلق است و ممكن است مجبور شوید كار را از اول تكرار كنید .
حال باید هارددیسك مقصد و سپس پارتیشن مورد نظر روی آن را مشخص كنید . پس از آن ، lmage تعیین شده روی پارتیشن مقصد بازیابی می شود و می توانید امیدوار باشید كه پس از اتمام كار شبح و راه اندازی مجدد ، سیستم به شرایط اولیه بازگردد.
در پایان یك نصیحت دوستانه برای آنهایی كه اطلاعات با ارزشی را روی PC خود ذخیره می كنند :
سعی كنید از هر راهی كه می توانید
از سیستم خود پشتیبان تهیه كنید .
امیدوارم كه از كار با Norton ghost لذت ببرید .