پیش نمایش فونتها با CHARACTER MAP

وقتی كه مایل به مشاهده اختلاف بین قلم ARIAL , VERDANA را باشید و یا اینكه ببینید كه آیا قلمNEW ROMAN حاوی اطلاعات انتگرال هست یا خیر ؟ بهتر است از برنامه CHARACTER MAP ویندوز XP بهره بگیرید. بدین منظور روی گزینه …

وقتی كه مایل به مشاهده اختلاف بین قلم ARIAL , VERDANA را باشید و یا اینكه ببینید كه آیا قلمNEW ROMAN حاوی اطلاعات انتگرال هست یا خیر ؟ بهتر است از برنامه CHARACTER MAP ویندوز XP بهره بگیرید.
بدین منظور روی گزینه START رفته و مراحل بعدی را طی كنید.
ALL PROGRAMS > ACCESSORIES > SYSTEM TOOLS > CHARACTER MAP
● كاراكترهای ویژه
پس از استفاده از برنامه CHARACTER MAP برای انتخاب كاراكترهای ویژه مورد نیاز خود از یك قلم خاص ، می توانید آنها را با استفاده از دكمه SELECT برنامه در یك سند كپی كنید. سپس از دكمه COPY برای قرار دادن آنها در CLIPBOARD بهره بگرید. حال می توانید آنها را در هر برنامه ای كه می تواند آنها را نمایش دهد كپی كنید. در پاره ای از موارد می توانید كاراكترهای انتخاب شده را از پنجره برنامه CHARACTER MAP مستقیما در پنجره سند با ماوس بكشانید (DRAG)
▪ جستجوی كاراكترهای ویژه
بعضی از قلمها دارای تعداد زیادی كاراكتر هستند و پیدا كردن یك كاراكتر خاص در میان آنها دشوار است.
اكثر قلمها مجموعه كاراكتر یونیكد هستند. با یونیكد ، هر كاراكتر یك توسیف كننده دارد و برای حل مشكل بالا می توانید با استفاده از گزینه SEARCH برنامه ، ‌توصیف كننده ها را پیدا كنید.
بعنوان مثال ، وارد كردن صفت SMILE در كادر جستجو ،‌ همه كاراكترهای دارای چهره خندان را می یابد. در حالی كه وارد كردن كلمه ARROW در كادر جستجو شكلهای پیكانی را نمایش خواهد داد.
نمایش را بر اساس پاره ای از زیر مجموعه ها مانند كاراكترهای لاتین ، عربی یا یونانی ، عملگرهای ریاضی ،‌ پیكانهای اشاره گر و مانند آن نیز می توانید بوجود بیاورد. در برنامه CHARACTER MAP ، گزینه VIEW ADVNCED را برای نمایش كادر متنی SEARCH تیك دار كنید.
▪ كاراكترسازی
می توان لوگو و كاراكترهای ویژه ای را بر اساس سلیقه خود ساخت و سپس آنها را به یك قلم در ویندوز XP اضافه كنید. بدین منظور از برنامه PRIVATE CHARACTER EDITOR استفاده كنید. كاراكترهای جدید بر روی صفحه كلید قرار نخواهند گرفت. اما می توانید آنها را با استفاده از برنامه CHARACTER MAP در یك سند كپی كنید.
روی دكمه START رفته و گزینه RUN را انتخاب می كنیم. كلمه EUDCEDIT را تایپ كنید و كلید ENTER را بزنید. با استفاده از ابزار SHAPE یا PENCIL برای كشیدن خطوط یا روشن كردن تك تك پیكسلها بهره بگیرید.