دو حالت ماشین حساب (CALCULATOR)

برنامه CALCULATOR در ویندوز XP دو حالت دارد. استاندارد و علمی. این حالتها را در فرمان VIEW برنامه می توانید میزان كنید. برای برنامه سازان ، حالت علمی امكان محاسبات اعداد مبنای ۱۶ ، مبنای ۸ و …

برنامه CALCULATOR در ویندوز XP دو حالت دارد. استاندارد و علمی.
این حالتها را در فرمان VIEW برنامه می توانید میزان كنید. برای برنامه سازان ، حالت علمی امكان محاسبات اعداد مبنای ۱۶ ، مبنای ۸ و مبنای ۲ را به همراه محاسبات اعداد مبنای ۱۰ فراهم می‌سازد. برای دسترسی به برنامه CALCULATOR مراحل زیر را طی كنید.
START > ALL PROGRAMS > ACCESSORIES > CALCULATOR
● استفاده از CALCULATOR بر روی صفحه نمایش
به سرعت می‌توانید محاسبات واقع در یك سند را با برنامه CALCULATOR بررسی كنید. برنامه CALCULATOR را به اجرا در آورید و آنرا به گوشه ای از صفحه ببرید كه در آنجا مزاحمتی برای اعداد روی سند شما كه قصد دارید صحت آنها را بررسی كنید بوجود نمی آورد. سند مورد نظر خود را باز و روی نماد CALCULATOR در نوار تكلیف (TASK BAR) كلیك كنید. برنامه CALCULATOR روی سند شما باز خواهد شد و می‌توانید محاسبات خود را انجام بدهید.
● فرمانهای COPY/PASTE در برنامه CALCULATOR
وقتی از برنامه CALCULATOR استفاده می كنید، می توانید یك پاسخ را از طریق فرمان COPY برنامه مستقیما وارد یك سند كنید. پاسخ را در هر برنامه ای كه امكان PASTE دارد می‌توانید وارد كنید.