روش جدید حملات ویروسها

ویروسهای امروزی تمام كارهایی كه در بالا شرح داده شد انجام می دهند اما با یك اختلاف مهم ، ویروسهای امروزی ، نشانیهای ایمیل را به طور تصادفی از میان تعداد زیادی نشانی انتخاب …

ویروسهای امروزی تمام كارهایی كه در بالا شرح داده شد انجام می دهند اما با یك اختلاف مهم ، ویروسهای امروزی ، نشانیهای ایمیل را به طور تصادفی از میان تعداد زیادی نشانی انتخاب و پیامهای ایمیل را ارسال می‌كنند. به گونه ای كه چنان به نظر برسد كه از یك نشانی آمده‌اند،‌ نه از طرف شخصی كه كامپیوترش آلوده شده است. این وضعیت به كلاهبرداری از نشانی (SPOOF) مشهور است.
از این رو اگر یك ایمیل شایع كننده ویروس از [email protected] دریافت كنید منطقا می توانید مطمئن باشید كه از طرف YOURFALFRED نیامده است بلكه از طرف كسی آمده است كه بر روی كامپیوتر خود هم نشانی ایمیل [email protected] را داشته است و هم نشانی شما را .
بنابراین اگر اخطاری بگیرید كه می‌گوید پیام ایمیلی كه شما فرستاده اید حامل كرم فلان است ، به این معنی نیست كه كامپیوتر شما آلوده شده است.
مدیران هوشمند حالا دیگر چنان اخطارهایی نمی‌فرستند چون بلا استفاده هستند. متاسفانه بسیاری از مدیران سیستم هنوز آنها را ارسال می‌كنند.