دو ترفند با برنامه winRAR

۱. نصب برنامه ۹ windows media player روی همه نسخه‌های ویندوز: شركت مایكروسافت برای آن كه كاربران خود را به سمت استفاده از ویندوزهای جدید و بخصوص xp سوق دهد، برنامه‌هایی مانند windows Media player ۹ را مخصوص ویندوز …

۱. نصب برنامه ۹ windows media player روی همه نسخه‌های ویندوز:
شركت مایكروسافت برای آن كه كاربران خود را به سمت استفاده از ویندوزهای جدید و بخصوص xp سوق دهد، برنامه‌هایی مانند windows Media player ۹ را مخصوص ویندوز xp طراحی كرده است. با استفاده از یك ترفند كوچك می‌توان این برنامه را روی تمامی نسخه‌های ویندوز نصب و اجرا كرد.
▪ روش كار :
ابتدا از نصب برنامهwinrar روی سیستم خود مطمئن می شویم، سپس به سراغ برنامه نصب Media player می‌رویم. برنامه نصب یك فایل اجرایی دارد كه به طور معمول با نام setup.exe نامگذاری می‌شود. بر روی آیكون برنامه نصب Media player راست كلیك كرده و از منوی ظاهر شده گزینه ...Extract Files را انتخاب می‌كنیم. در پنجره ی ظاهر شده، در قسمتDestination Path آدرس دلخواه خود را برای باز كردن و كپی كردن فایلها به آن آدرس خاص وارد می‌كنیم. دكمه OK را فشار می‌دهیم. بعد از این كه فایل‌های مورد نظر كپی شد، به آدرسی كه در مرحله قبل وارد كرده بودیم رفته و بر روی Setup_ WM.exe دوبار كلیك كرده و برنامه Media player ۹ را نصب می‌كنیم.
۲. استخراج فایل‌های مورد نیاز از CD نصب در ویندوزهایXP و۲۰۰۰
مواقعی پیش می‌آید كه یكی از فایل‌های WinXP یا Win۲۰۰۰ آسیب می‌بیندو یا پاك می‌شود (عكس، متن و...)كه برای برگرداندن این فایل می‌توان از دو روش استفاده كرد:
▪ اجرای برنامه setup ویندوز xp و یا ویندوز ۲۰۰۰ و در برنامهsetup گزینه repair را انتخاب می‌كنیم تا نسبت به ترمیم فایلهای از دست رفته اقدام شود.
▪ فایل‌هایی كه در CD نصب ویندوز هستند همراه سومین حرف از پسوندشان به صورت ((-)) است. اگر از فایل آگاهی داشته باشیم به عنوان مثال Tx- را بهTxT تبدیل كنیم خواهیم دید كه نمی‌توان از فایل موردنظر استفاده كرد زیرا فایل‌های موجود در CD ویندوز XPیا ۲۰۰۰ به صورت فشرده هستند. برای این منظور پسوند هر فایلی را به exe تغییر دهید، سپس با راست كلیك كردن روی آن و انتخاب Extract files آن فایل را در مسیر دلخواه كپی كنید.