آفتاب

توضیحات پلیس درباره حواشی سرقت از علی دایی تا دستگیری سارقان موبایل



رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص دستگیری سارق گردنبند علی دایی، گفت: از نظر پلیس هیچ فرقی بین شهروندان وجود ندارد همچنان که اگر فردی مرتکب جرمی هم شود از نظر پلیس تفاوتی میان شناخته شدن بودن یا نبودن وی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام  پلیس تهران در ۲۴ ساعت گذشته، سرهنگ «علی صباحی» درباره حواشی به وجود آمده در خصوص رسیدگی پلیس به پرونده سرقت علی دایی، گفت: حدود ۳ روز بعد از وقوع سرقت از علی دایی، ماموران پلیس سارقی را دستگیر کردند. مطابق معمول سارق به مقر پلیس منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت که در بازجویی‌ها به سرقت از دایی نیز اعتراف کرد.

وی در مورد برخی انتقادهای وارد شده به پلیس در این خصوص گفت: متاسفانه در برخی از خبرها موضوع طوری مطرح شد که گویا پرونده به شکل ویژه و جدا از دیگر شاکیان بررسی شده‌است؛ در حالی که اینطور نبوده و از نظر پلیس هیچ فرقی بین شهروندان وجود ندارد همچنان که اگر فردی مرتکب جرمی هم شود از نظر پلیس تفاوتی میان شناخته شدن بودن یا نبودن وی وجود ندارد. در پرونده دایی هم این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و اتفاقا این سارق به سبب سرقت دیگری که انجام داده بود از چند روز قبل از سرقت از علی دایی نیز تحت تعقیب پلیس قرار داشت و هنگام دستگیری هم ماموران  ابتدا نمی‌دانستند که فرد دستگیر شده سارق گردنبند آقای دایی است و در جریان بازجویی‌ها و کسب شواهد متوجه آن شدند.

 صباحی با اشاره به اینکه،  بررسی سوابق متهم نشان داد که متهم بیش از ۵ سال در زندان بوده و سوابق متعدد مربوط به سرقت در پرونده‌اش را دارد، گفت:هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای دستگیری همدستش ادامه دارد.

دزد موبایل رانندگان تاکسی شناسایی شد

رئیس کلانتری ۱۳۲ نبرد از دستگیری سارق مسافرنما که گوشی رانندگان تاکسی را سرقت می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ «جهانشاه تیموری» در این باره گفت: دوازدهم آبان ماه راننده خودرو تاکسی به کلانتری ۱۳۲ نبرد مراجعه و اظهار کرد، پسر جوانی را به عنوان مسافر، سوار بر خودروام کردم و قبل از رسیدن به مقصد مدعی شد، شارژ گوشی موبایلش تمام شده و خواست تا با گوشی من تماس بگیرد که گوشی ام را در اختیارش قرار دادم و پسر جوان شروع به زنگ زدن کرد و زمانی که پشت چراغ قرمز رسیدیم ناگهان پسر جوان از خودرو پیاده شده و پا به فرار گذاشت.

رئیس کلانتری ۱۳۲ نبرد افزود: در حین تحقیقات پلیسی شکایت‌های مشابهی دیگری از سوی رانندگان تاکسی اعلام که سریالی بودن سرقت‌ها قوت گرفت.

این مقام پلیسی گفت: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه ساعت ۸ صبح روز سیزدهم ماموران پسر جوانی را که پشت چراغ قرمز خیابان از خودرو  تاکسی پیاده شد و به سرعت پا به فرار گذاشت را مشاهده کردند و بلافاصله عملیات مهار سارق آغاز شد.

وی افزود: گشت انتظامی کلانتری موفق شدند در عملیات تعقیب و گریز پسر جوان را دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک دستگاه گوشی موبایل سرقتی کشف و متهم در همان بازجوئی اولیه به سرقت از رانندگان تاکسی اعتراف کرد.

این مقام پلیسی ابراز داشت: متهم ۲۹ ساله پس از دستگیری در کلانتری به بیش از ۱۵ فقره سرقت گوشی موبایل از مسافرکشان در ۳ ماه گذشته اعتراف کرد.

رئیس کلانتری نبرد اضافه کرد: متهم پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

بازبودن پنجره منزل، علت سرقت منزل بود

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی از دستگیری سارق منزلی خبرداد که با دیدن باز بودن پنجره منزل مال باخته تصمیم به سرقت گرفته‌بود.

سرهنگ «سعید مجیدی» گفت: دهم مرداد ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۳۶ فرجام تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: مال باخته اظهار داشت دهم مرداد ماه سارق یا سارقان از طریق پنجره رو به کوچه وارد منزلم شده و تلفن همراه و وسایل آشپزخانه، به ارزش ۱۰ میلیون تومان سرقت کردند

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: کارآگاهان برای کشف پرونده عازم محل سرقت شده و موفق شدند سارق را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی گفت: با شناسایی سارق و هماهنگی با مقام قضائی، متهم پرونده در مخفیگاهش دستگیر و در بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

وی توضیح داد: سارق معترف شد، سرقت را قبول دارم و در شب سرقت وقتی دیدم پنجره منزل شاکی باز است وارد محل شدم و اموال را سرقت کردم و به چندین نفر فروختم و در ازای آن حدود ۱ میلیون تومان بدست آوردم و گوشی تلفن همراه را خودم استفاده کردم.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف صریح متهم به جرم سرقت پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و متهم با قرار مجرمیت روانه زندان شد.

کشف ۵۴ کیلوگرم تریاک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف ۵۴ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس تهران با پلیس استان یزد خبر داد و گفت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر شد.

سرهنگ «عبدالوهاب حسنوند» در باره جزییات این کشف گفت: ماموران پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با انجام چندین مرحله تحقیقات گسترده پلیسی و اطلاعاتی دریافتند فردی به تازگی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور تهیه و قصد دارد آن را با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ از طریق محورهای جنوبی کشور پس از گذشتن از استان یزد به تهران منتقل کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران افزود: با تکمیل تحقیقات پلیسی و مشخص شدن محور مورد استفاده متهم که «کرمان-یزد» بود، با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران پایگاه نهم به استان یزد اعزام و موفق شدند در عملیات مشترک خودرو متهم را در ایستگاه بازرسی شهید مدنی شناسایی و بلافاصله آن را متوقف کنند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه راننده خودرو دستگیر و در بازرسی از داخل خودرو ۵۴ کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس انتقال یافت و پس از تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی شد.




وبگردی