آفتاب

واکنش AFC به اتهام تبانی علیه کره‌جنوبی و کلینزمن



کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اتهام بزرگی که به کره جنوبی بعد از دیدار با مالزی زده شده، مورد مشکوکی به دست نیاورد.

عملکرد کره جنوبی مقابل مالزی در دور پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا و تساوی 3 بر 3 در این مسابقه شائبه‌های زیادی را درباره قرمزپوشان شرق آسیا ایجاد کرد. در این خصوص گفته می‌شد که کره‌ای دوست نداشتند تیم اول گروه E به دور بعد بروند و حریف ژاپن در یک هشتم نهایی شوند و به همین خاطر با تمام توان مقابل مالزی حاضر نشده‌اند.

به گزارش ورزش سه، بسیاری از رسانه‌های آسیایی برای اثبات این ادعا درباره کره جنوبی به رفتارهای یورگن کلینزمن سرمربی آلمانی کره جنوبی بعد از گل‌های حریف و تیم خود اشاره کردند و آنها را سندی بر ادعای عجیب دانستند.

حالا اما نشریه الشرق الاوسط به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که مورد مشکوکی در مسابقات دیده نشده است.

این نشریه نوشت: «منابع آگاه به الشرق الاوسط گفتند که کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص نتایج عجیب و بحث برانگیز هیچ اقدامی انجام نخواهد داد.»

الشرق الاوسط همچنین درباره شکست اردن مقابل بحرین در روز پایانی مسابقات هم نوشته است: «تیم اردن به واسطه آموتا سرمربی مراکشی خود نیز به بازیکنان اصلی خود استراحت داد تا با یک گل تمیز به بحرین باخت، در حالی که بسیاری از ترجیح دادن تیمی دیگر بر رویارویی با ژاپن نیز صحبت می کردند که در واقع همان اتفاق افتاد.»

نشریه قطری در ادامه گزارش خود آورده است: «کنفدراسیون فوتبال آسیا که با Sports Radar که یک شرکت تخصصی در نظارت بر سلامت مسابقات است، توافق کرده است. با وجود نارضایتی شدید افکار عمومی و رسانه‌ها از اتفاقات روز پنجشنبه که بسیاری آن را بدترین اتفاق توصیف کردند، ای‌اف‌سی اقدام ویژه ای انجام نمی‌دهد.»

این نشریه به برد عراق مقابل ژاپن و شگفتی‌های فوتبال اشاره کرده و ادامه داده: «عراق قبل از دور نهایی مرحله گروهی ژاپن را شکست داد و به صدرنشینی رسید و با دوم شدن تیم ملی ژاپن در گروه خود صحنه تغییر کرد و رویارویی با کره جنوبی در مرحله یک شانزدهم نهایی در افق ظاهر شد. زیرا برجسته ترین نامزد برای صدرنشینی در گروه خود است؛ بعد از آن چه شد!... تیم کره با تساوی مقابل همتای خود، تیم اردن، در دور دوم به میدان رفت و با همین امتیاز با تیم اردن مساوی کرد و راهیابی خود را تا دور پایانی به تاخیر انداخت. فوتبال ناگزیر شگفتی‌های زیادی را به همراه دارد، اما منطق وقوع آن چیزی است که باید از زوایای مختلف به آن نگاه کرد.» /خبرآنلاین




وبگردی