آفتاب

اشتباهات فرهنگی در سفر‌های خارج از کشور



بسیاری از افرادی که برای اولین بار به یک سفر خارجی می روند بر این باورند که کشورهای مختلف تفاوت چندانی از نظر فرهنگی با یکدیگر ندارند، این در حالی است که تفاوت های بعضا عمده و عمیقی مابین فرهنگ ایرانی و...

اشتباهات فرهنگی در سفر‌های خارج از کشور
بسیاری از افرادی که برای اولین بار به یک سفر خارجی می روند بر این باورند که کشورهای مختلف تفاوت چندانی از نظر فرهنگی با یکدیگر ندارند، این در حالی است که تفاوت های بعضا عمده و عمیقی مابین فرهنگ ایرانی و بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکایی و حتی آسیایی وجود دارد.
ندانستن و رعایت نکردن این فرهنگها ممکن است در این کشورها برای شما حتی دردسرساز هم باشد از این رو در این مقاله قصد داریم تا اشتباهات فرهنگی در سفرهای خارج از کشور را برای شما بازگو کنیم تا با آشنایی با این فرهنگها و بعضا آداب و رسوم ها بتوانید سفری لذت بخش تر را تجربه نمایید از این رو توصیه میکنیم که این مقاله جذاب را تا انتها مطالعه نمایید.


قبل از سفر در رابطه با فرهنگ کشور مقصد مطالعه ای داشته باشید
یکی از اصلی ترین نکاتی که در زمینه سفرهای خارجی می بایست به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که حتما در رابطه با فرهنگ کشور مطالعه لازم را داشته باشید تا بتوانید در کنار آشنایی با فرهنگ جامعه آن کشور از قوانین آنها و همچنین فرهنگی که به قانون تبدیل شده است نیز اطلاعات لازم را کسب نمایید.


فرهنگ پرداخت انعام
در صورتی که به آمریکای شمالی سفری داشته باشید خواهید دید که امر پرداخت انعام در بین عموم مردم جامعه امری طبیعی و روزانه است و میتوانید پرداخت انعام را بیشتر در رستورانها و کافه های این منطقه مشاهده نمایید.
در بسیاری از کافه و رستوران های منطقه آمریکای شمالی کارکنان رستورانها برای دریافت انعام بر سر میز شما حاضر می شوند و در چنین شرایطی ندادن انعام بی ادبانه و غیر قابل قبول در اجتماع خواهد بود.
در حالی پرداخت انعام در آمریکا یک فرهنگ جا افتاده است که در ایتالیا پرداخت انعام به هر نحوی بی ادبانه نیز طلقی می شود.
تمامی هزینه ها حتی انعام خدمت گزاران در فاکتور نهایی شما لحاظ می شود و در صورتی که به غیر از آن مبلغ، مبلغ جداگانه ای را را نیز به پرسنل به عنوان انعام پرداخت نمایید به نوعی توهین برای آنها تعبیر می شود.
در برخی از نقاط چین و ژاپن نیز پرداخت انعام وجهه مناسبی ندارد این در حالی است که در برخی از شهرهای بزرگ چین و ژاپن دریافت انعام از مسافرین خارجی بلامانع است.
در صورتی که قصد سفر به نیوزلند را دارید بایستی به این نکته توجه داشته باشید که در این کشور پرداخت انعام مرسوم نبوده ولی در صورتی که شخصی به شما کمک نموده و یا خدماتی را به شما ارائه می نماید بهتر است تا به وی انعامی از بابت تشکر پرداخت نمایید.
همانطور که در چندین بخش اشاره نمودیم و ملاحظه نمودید پرداخت انعام به عنوان بخش کوچکی از رفتارهای جامعه های مختلف در کشورهای مختلف تفسیری متفاوت دارد و می بایست مطابق با فرهنگ کشورهای مختلف شما نیز رفتار نمایید تا مشکلی برای شما و یا خانواده تان در حین سفر به وجود نیاید. 


حالت و تکان های دست خود را دریابید
یکی از اصلی ترین نکاتی که در سفرهای خارجی لازم است تا به آن توجه داشته باشید این است که به حرکات دست خود دقتت داشته باشید زیرا یک حرکت ساده دست ممکن است برای شما دردسر ساز شود.
ممکن است انجام آن حرکت دست یک تیک عصبی و یا حرکت مخصوص شما باشد اما معنی و مفوهی غیر قابل قبول در آن کشور داشته باشد و همین امر برای شما مشکل ساز شود.
به عنوان مثال در رابطه با حرکات دست می توان به نمایش شست دست اشاره نمود که در بسیاری از کشورهای اروپایی به معنای تایید بوده ولی در ایران معنای متفاوت و خارج از فرهنگی میدهد.
از این قبیل نشانه ها برای حرکات دست بسیار زیاد است به عنوان یک راهنمایی دوستانه به شما توصیه میکنیم که در کشورهای خارجی برای نشان دادن چیزی به شخصی دیگر از تمام دست خود به جای یک انگشت استفاده کنید.


از لمس افراد خودداری کنید
پیشنهاد میکنیم که در کشورهای خارجی از لمس کردن مردم بومی منطقه خودداری کنید مگر در شرایطی که از فرد مذکور شناخت کافی را داشته باشید.
در آمریکا از حرکات دست در بسیاری از مواقع زیاد استفاده میشود.
همچنین بسیاری از آمریکایی ها برای نشان دادن صمیمتشان فرد مقابل را در آغوش میگیرند.
این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی این کار زیاد عرف نبوده و می بایست در به کار بردن حرکات دست خود در این کشورها محتاط تر باشید.
با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی کافی با فرهنگ کشورهای خارجی در حین سفرشان به این کشورها با مشکلاتی رو به رو شده بودند در این مقاله به معرفی برخی از موارد فرهنگی که لازم است تا در سفرهای خارجی خود به آنها توجه نمایید پرداختیم امیدواریم که با دانستن آنها تجربه سفری شیرین را به دست آورید.




وبگردی