آیندهای نزدیک در کانادا. ̎جیمز بالارد̎ (اسپیدر)، مدیر یک سازمان تبلیغاتی و همسرش، ̎کاترین̎ (اونگر) ـ که فکر و ذکرش اتوموبیل است ـ رابطه پیچیده و غیر متعارفی دارند. ̎بالارد̎ پس از تصادف مرگباری با ̎دکتر هلن رمینگتن̎ (هانتر)، ذهنش مشغول کند و کاو در باب ارتباط میان خطر، جنسیت و مرگ جلب میشود. با عمیقتر شدن رابطه ̎بالارد̎ و ̎کاترین̎ با ̎وان̎ (کوتئاس)، دانشمندی عکاس و ̎گابریل̎ (آرکت) ـ یک قربانی دیگر تصادفات اتوموبیل ـ روشهای تازه و غریبی نیز برای ابراز عواطف و احساساتشان کشف کنند...
● غریب و حیرتانگیز صفاتی هستند که بیش از هر فیلمسازی در مورد کراننبرگ و آثارش مصداق دارند. تصادف، مایه ̎عشق و لذت̎ را که بارها به اشکال گوناگون بر پرده سینما دیدهایم، به شکلی عجیب آشنائیزدائی میکند. شخصیتهای فیلم با در هم کوبیدن لایههای فولادی اتومبیلهایشا، حجابی را که میان رابطه آنان پدید آمدهاست، از بین میبرند، تا به رابطهای عاطفی دست یابند. حیرتانگیزتر اینکه، کراننبرگ فضای افسانه ـ علمی رمان بالارد را به جهان معاصر میآورد تا هولناکی این ̎میل خود و دیگر ویرانگری̎ را مضاعف کند.