ـ "احمد" (والنتینو)، پسر شیخ، دل به رقاصهای بهنام "یاسمین" (بانکی) میبندد. اما به زودی افراد خبیث پدر "یاسمین" به نیت باجخواهی، او را به گروگان میگیرند. با این همه "احمد" که در این ماجرا "یاسمین" را گناهکار میداند. موفق به فرار میشود. سرانجام نیز "احمد"، با دخالت پدرش، پی به بیگناهی "یاسمین" میبرد و به جنگ دشمنانش میرود.
ـ دنباله فیلم پرتماشاگر شیخ (جرج ملفورد، ۱۹۲۱) که بیش از اثر اصلی با استقبال روبهرو شد. اینجا، کارگردانی قابل توجه فیتس موریس فرانسویالاصل و متخصص عاشقانههای حادثهای، طراحی صحنه مبتکرانه ویلیم کامرون منزیس و فیلمبرداری شیک بارنز (بهخصوص از چشماندازهای ایالت یوتا ـ عربستان هالیوود!) در کنار شمایل افسانهای (و حالا درک ناشدنی) والنتینو رنگ میبازند. و شاید به همین دلیل باید فیلم را پیش از هر چیز سندی از پسند میلیونها زن تماشاگر در آن سالها تلقی کرد.