آفتاب

7 نکته‌ای که والدین هنگام خرید تخت نوزاد به آن توجه نمی‌کنند!



یکی از مهم‌ترین وسایلی که هنگام خرید سیسمونی نوزاد، نیازمند دقت و حساسیت بیشتری است تخت نوزاد می‌باشد، چرا که همه‌ی نوزادان زمان زیادی را در خواب سپری می‌کنند و وجود یک تخت استاندارد و دارای محافظ می‌تواند خیال پدر و مادر را راحت کند.

حتماً شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که پس از مشخص شدن جنسیت فرزندتان اقدام به خرید سیسمونی کرده‌اید یا خواهید کرد؛ یکی از مهم‌ترین وسایلی که هنگام خرید سیسمونی نوزاد، نیازمند دقت و حساسیت بیشتری است تخت نوزاد می‌باشد، چرا که همه‌ی نوزادان زمان زیادی را در خواب سپری می‌کنند و وجود یک تخت استاندارد و دارای محافظ می‌تواند خیال پدر و مادر را راحت کند. در ادامه به 7 نکته‌ای که معمولاً توسط والدین نادیده گرفته می‌شود و یا معمولاً زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد می‌پردازیم:

1-    ابعاد تخت نوزاد:

دانستن این نکته که ابعاد استاندارد تخت نوزاد چقدر است به شما کمک می‌کند که به راحتی برای تخت نوزاد، تشک، بامپر و لوازم خواب مناسب پیدا کنید. برای این کار بهتر است به جای سفارش تخت‌های خاص، از تخت‌های استاندارد و برندهای خوشنامی که در اکثر نقاط ایران شعبه داشته و برای کارهای خود ضمانت و خدمات پس از فروش دارند خرید نمایید. ابعاد استاندارد تخت نوزاد معمولاً ۱۳۰*۷۰ ، ۱۳۵*۷۰ و در مواردی که از تخت های بزرگ‌شونده (منظور تخت هایی  است که با اسم تخت نوزاد-نوجوان شناخته شده و در ادامه به طور کامل راجع به آن‌ها توضیح می‌دهیم) استفاده می کنید سایز اینگونه تخت ها ۸۰*۱۸۰ می باشد ولی در هرصورت شما باید از روتختی‌های نوزادی با ابعاد ۱۰۰*۱۵۰ استفاده کنید، پس اگر تخت استاندارد خریداری کنید دیگر نگران سایز تشک و روتختی نوزاد نخواهید بود.
یکی از ویژگی‌ های سرویس‌خواب‌های چهار منظوره‌ی نوزاد-نوجوان بامبینو این است که علیرغم تنوع مدل ‌ها و سایزهای متفاوت تخت‌ ها، داخل همه آن ها می توان از تشک نوزاد استاندارد یعنی سایز ۱۳۰*۷۰ استفاده نمود.
2-    حفاظ‌‌ها:
حفاظ‌های تخت معمولاً از نظر والدین دور می‌مانند چرا که ممکن است اولین خرید سیسمونی برای نوزاد دختر یا پسر خود را داشته باشند، اما حفاظ‌ها از دو جنبه اهمیت زیادی دارند: اول اینکه فاصله‌ی میله‌های حفاظ باید بین 5 تا 8 سانتی‌متر باشد تا سر نوزاد از میان آن‌ها رد نشده و خطری برای او ایجاد نکند. نکته‌ی دوم اینکه اگر می‌خواهید برای راحتی خود در هنگام قرار دادن و بلند کردن نوزاد در تخت، از حفاظ‌های ریلی که بالا و پایین می‌روند استفاده نمایید باید به کیفیت یراق‌آلات، استحکام و ایمنی آن‌ها توجه نمایید.
3-    تخت‌های نوزاد نوجوان
خیلی از مواقع، پدر و مادر از فروشنده لوازم سیسمونی نوزاد می‌پرسند که از تخت نوزاد تا چند سالگی می‌توان استفاده کرد؟ شاید برای اولین بار نام تخت نوزاد نوجوان را شنیده باشید و بپرسید تخت نوزاد نوجوان چیست؟ به تخت‌های چند منظوره‌ای که علاوه بر تخت نوزاد، تبدیل به تخت نوجوان، میز تحریر، دراور و تخت پارک می‌شوند و کودک شما از نوزادی تا حدود 14 سالگی می‌تواند از آن استفاده نماید تخت نوزاد نوجوان می‌گویند. انتخاب این نوع از سرویس خواب می‌تواند در کاهش هزینه‌های خرید شما به طور چشم‌گیری صرفه‌جویی نماید.
 تخت نوزاد

سرویس خواب نوزاد نوجوان بامبینو مدل مون استار

4-    رنگ تخت نوزاد

بعد از مطالب فنی و ایمنی‌ای که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم به ظاهر و دکوراسیون اتاق خواب نوزاد دختر/ پسر شما می‌رسیم. احتمالاً به عنوان والدین، دوست دارید که چیدمان اتاق خواب کودک شما دارای تم و ظاهر خاصی باشد که علاوه بر شیک بودن، نوزاد نیز در آن احساس خوبی داشته باشد. یکی از محصولاتی که تأثیر بسیار زیادی در دکوراسیون اتاق خواب می‌گذارد، تخت‌ها و به صورت کلی سرویس خواب نوزاد است. شاید با دیدن رنگ‌ها و تنوع انواع تخت خواب نوزاد گیج شده باشید ولی ما به شما توصیه می‌کنیم که برای تخت دخترانه یا حتی پسرانه رنگ سفید و یا رنگ چوب را انتخاب نمایید. این دو رنگ به دلیل خاصیت خنثی بودن قابل ست شدن با انواع سیسمونی و وسایل اتاق خواب نوزاد پسر و دختر بوده و همیشه نیز حس نو و مد بودن را القا می‌کنند.

5-    جنس روکش تخت نوزاد

تهیه سیسمونی نوزاد، کاری حساس است؛ شما باید قبل از خرید، درباره‌ی تمام جزئیات آن دقیق شوید و اطلاعات کافی کسب نمایید. این روزها اکثر محصولات با چوب‌های ام دی اف ساخته می‌شوند و روی آن‌ها برای زیبایی بیشتر از روکش‌های طرح چوب و یا رنگ استفاده می‌گردد؛ ولی هنگامی که می‌خواهید برای سیسمونی نوزاد خرید کنید، جنس این روکش‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کنند، چرا که کودک شما در تماس مستقیم با آن است. در نتیجه، این روکش‌ها باید ضد حساسیت و غیرسمی بوده و در صورت بروز لک یا آلودگی، به راحتی قابل شستشو و پاکسازی باشند. بهترین این روکش‌ها برای لوازم چوبی اتاق کودک، روکش ملامینه و یا رنگ‌های وارداتی ضد حساسیت می‌باشد. تمامی محصولات کودک بامبینو با روکش ملامینه و مواد ضدحساسیت پوشیده شده‌اند.

6-    جنس تخت نوزاد

تخت‌های نوزادی همیشه باید مستحکم باشند ولی اگر تخت نوزاد نوجوان انتخاب می‌کنید، استحکام و دوام آن چندین برابر بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. تخت‌های چند منظوره باید از چوب‌های باکیفیت و دارای طول عمر زیاد ساخته شوند و فروشنده‌ی محصول باید به شما این اطمینان را بدهد که این محصول واقعا تا زمان نوجوانی فرزند شما دوام خواهد آورد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بامبینو با نام ثبتی بام بیکران نوآوری، اولین مبتکر تخت‌های چند منظوره در دنیاست که کیفیت چوب، یراق‌آلات و اتصالات محصولات را به صورت طولانی مدت تضمین می‌نماید.
 تخت نوزاد

7-    تزیین اتاق خواب

اتاق خواب نوزاد و کودک نباید زیادی شلوغ و اذیت‌کننده از لحاظ بصری باشد. از طرفی با طراحی صحیح و انتخاب مناسب‌ترین وسایل می‌توانید هارمونی زیبایی میان رنگ‌ها و طرح‌های سیسمونی نوزادتان ایجاد نمایید. مثلاً همراه با تخت‌خواب می‌توانید ویترین، شلف دیواری و یا دراورهای ست چوبی را خریداری کنید تا علاوه بر زیبایی اتاق، از جادار بودن محصولات برای استفاده‌ی بهینه از فضا بهره ببرید. برای تخت دخترانه می‌توانید از زیباترین تورهای بالای تختی بامبینو استفاده کنید و یا برای اتاق خواب نوزاد پسر خود از استیکرهای دیواری و یا لوازم روشنایی زیبایی که حس آرامش را نیز القا می‌کنند، استفاده نمایید.
به صورت کلی اگر می‌خواهید هنگام خرید علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، وقت گران‌بهای خود را نیز صرفه‌جویی نمایید، پیشنهاد ما رفتن به فروشگاه‌های بزرگ و مجهز محصولات نوزاد و کودک است که کلکسیونی از لوازم سیسمونی را به صورت یکجا عرضه می‌نمایند. البته به نام و اعتبار برند محصول توجه نمایید. بامبینو با تجربه چندین و چند ساله در زمینه تولید سرویس خواب نوزاد، مبلمان و اکسسوری‌های اتاق نوزاد، دارای نامی خوش و معتبر است که رضایت خریداران را با خود همراه کرده است.
امیدواریم خواندن مطالب بالا، به خرید باکیفیت برای فرزند عزیزتان کمک کرده باشد؛ بچه‌ها، بزرگ‌ترین و گران‌بهاترین سرمایه‌ی ما هستند و تلاش برای خوشحالی و سلامتی آن‌ها کمترین کاری است که همه‌ی ما باید انجام دهیم.





وبگردی