آفتاب

سرلک با شکست مقابل حریف آمریکایی به مدال نقره جهان رسید



نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در اولین حضور خود در رقابت های قهرمانی جهان با شکست مقابل حریف پرقدرت آمریکایی به مدال نقره جهان بسنده کرد.

ایسنا: در ادامه رقابت های ۴ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، علیرضا سرلک نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در دیدار فینال مقابل توماس گیلمان دارنده مدال های برنز المپیک توکیو و نقره جهان ۲۰۱۷ از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره جهان رسید.

سرلک پیش از این در دور مقدماتی وزن ۵۷ کیلوگرم که روز گذشته(یکشنبه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل جوزپه ویلارو از اکوادور با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز آرین سیوترین از بلاروس را با نتیجه ۷ بر ۶ شکست داد و در نیمه نهایی نیز مقابل سلیمان آتلی دارنده مدال های نقره و برنز جهان از ترکیه با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید و راهی فینال شد.

مدال های برنز این وزن نیز از آن کشتی گیران آلمان و بلاروس شد.

همچنین در ادامه رقابت های ۴ وزن دوم تا دقایقی دیگر، امیر محمد یزدانی در ۶۵، محمد نخودی در ۷۹ و کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم برای کسب مدال طلای جهان به مصاف رقبایشان می روند.

پیش از این و در ۴ وزن نخست این رقابت ها، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب طلای جهان شدند اما رحمان عموزاد در ۶۱ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفتند.

همچنین مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست مقابل کایل اسنایدر از آمریکا راهی دیدار رده بندی شد و عرفان الهی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم به گروه بازنده ها رفت تا او نیز برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال این دو وزن فردا(سه شنبه) برگزار می شود.




وبگردی