آفتاب

پایان المپیک با قهرمانی آمریکا؛ چین در روز آخر کم آورد



کاروان ورزشی آمریکا موفق شد در صدر جدول رده‌بندی مدالی المپیک توکیو قرار بگیرد.

ایرنا: المپیک توکیو امروز (یکشنبه) با انجام دیدارهای نهایی در هشت رشته باقی‌مانده به اتمام رسید و مدال‌هایش توزیع شد.

در این دوره از رقابت‌ها ۱۰۸۰ مدال رنگارنگ بین ورزشکاران کشورهای مختلف توزیع شد و ۹۳ کشور مختلف موفق شدند مدال‌آوری کنند. در این بین ایالات متحده آمریکا به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و کشورهای بوتسوانا، بورکینافاسو، ساحل عاج، غنا، گرانادا، کویت، مولداوی و سوریه با یک مدال برنز در جدول مدالی رتبه پایانی را به خود اختصاص دادند.

تا پیش از فرا رسیدن روز آخر مسابقات، چین با ۳۸ مدال طلا و با فاصله ۲ طلا نسبت به آمریکا صدرنشین جدول مدالی بود اما کاروان ایالات متحده در روز پایانی با کسب سه مدال طلا گوی سبقت را از رقیب آسیایی خود ربود و موفق شد از عنوان ۲ دوره اخیر خود دفاع کند و همچنان با فاصله‌ای زیاد پرافتخارترین کشور در این رویداد بزرگ محسوب می‌شود.

کاروان ورزشی آمریکا با ۳۹ طلا، ۴۱ نقره و ۳۳ برنز و کسب ۱۱۳ مدال در رتبه نخست ایستاد. چین با ۳۸ طلا، ۳۲ نقره و ۱۸ برنز و ۸۸ مدال در جایگاه دوم قرار گرفت. ژاپن میزبان هم توانست با کسب ۲۷ طلا، ۱۴ نقره و ۱۷ برنز در رتبه سوم بایستد.

بریتانیا، کمیته المپیک روسیه، استرالیا، هلند، فرانسه، آلمان و ایتالیا نیز رتبه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

کاروان ورزشی ایران با سه طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و مجموع هفت مدال در رده بیست و هفتم جدول مدالی قرار گرفت. کرواسی و صربستان نیز در رده‌های بیست و ششم و بیست و هشتم جای گرفتند.

کاروان ایران در بین کشورهای آسیایی رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. چین، ژاپن و کره جنوبی در رده‌های اول تا سوم ایستادند.




وبگردی