آفتاب

پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا



تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ مقابل تیم دوم ایتالیا به پیروزی رسید.

ایرنا: تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ با نتیجه سه بر صفر مقابل ایتالیا به پیروزی رسید. ست‌های اول، دوم و چهارم این بازی با امتیازات ۲۶ بر ۲۴، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران رقم خورد و ایتالیا فقط در ست سوم با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ به برتری دست یافت.

ولادیمیر آلکنو در این بازی تیم خود را با ترکیب اصلی سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد و آرمان صالحی روانه میدان کرد.

ایتالیا در این مسابقات به طور کامل با تیم دوم خود شرکت کرده است و تمام بازیکنان اصلی و سرمربی تیم ملی این کشور، مشغول آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک توکیو هستند.

این سومین پیروزی پیاپی ایران در این دوره از مسابقات است. با این نتیجه، شاگردان آلکنو با ۳ برد و ۹ امتیاز، به صورت موقت و پیش از برگزاری دیگر بازی‌های امروز، سه پله در جدول رده‌بندی صعود کردند و در مکان هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

ست اول (ایران ۲۶ - ایتالیا ۲۴)

در اوایل ست ایران تیم برتر میدان بود ولی هرچه پیش رفتیم، ایتالیا در سرویس، حمله و توپ‌گیری عملکرد خوبی ارائه کرد و فاصله چهار امتیازی با ایران را از بین برد. در میانه‌های ست، آلکنو پوریا فیاضی را به جای اسفندیار وارد زمین کرد تا مشکل دریافت تیم ایران کمتر شود. در نهایت هم آنچه به داد تیم ایران رسید، اشتباهات فردی بازیکنان ایتالیا بود.

ست دوم (ایران ۲۹ - ایتالیا ۲۷)

شاید اگر دفاع روی تور ایران نبود، شاگردان آلکنو دست کم برای پیروزی در این ست شانسی نداشتند. عملکرد ایتالیا در توپ‌گیری فراتر از انتظار بود و اسپک‌های مهاجمین ایران به زحمت فرصتی برای فرود روی زمین حریف پیدا می‌کرد. سرویس‌های ایتالیایی‌ها هم دریافت تیم ایران را با مشکل زیادی مواجه کرد. این بار میثم صالحی به جای اسفندیار وارد زمین شد تا ضعف دریافت تیم ایران پوشش داده شود. جنگندگی بازیکنان ایران و عملکرد خوب کاظمی در حمله، نقش مهمی در پیروزی ایران در این ست داشت.

ست سوم (ایران ۲۱ - ایتالیا ۲۵)

ایتالیا با زدن سرویس‌های قدرتی و بابرنامه، دریافت تیم ایران را به هم ریخت. میلاد عبادی‌پور که مهره‌ای کلیدی برای دریافت در تیم ایران است در این بازی عملکرد ضعیفی داشت و آلکنو را مجبور کرد که پوریا فیاضی را به جای او وارد زمین کند. آلکنو در اواخر ست هم با ورود محمدطاهر وادی و بردیا سعادت به جای کاظمی و معروف و به میدان فرستادن رضا عابدینی برای زدن سرویس تلاش کرد تیم خود را از شکست نجات دهد ولی دیگر دیر شده بود و ایتالیا در این ست به پیروزی رسید.

ست چهارم (ایران ۲۵ - ایتالیا ۲۲)

بهترین عملکرد تیم ایران در بازی امروز، در ست چهارم ارائه شد. نمایش خوب کاظمی در زدن اسپک از عوامل اصلی پیروزی ایران بود و خود او هم امتیاز نهایی را به دست آورد. دفاع روی تور ایران هم با درخشش مجرد و غلامی، تاثیر زیادی در خنثی‌کردن حملات حریف و پیروزی تیم ایران داشت.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها به وقت تهران

ایران صفر - ژاپن ۳

ایران یک - روسیه ۳

ایران ۳ - هلند صفر

ایران ۳ - کانادا یک

ایران ۳ - ایتالیا یک

شنبه ۱۵ خرداد، ساعت ۲۲، ایران – بلغارستان

چهارشنبه ۱۹ خرداد، ساعت ۲۰:۳۰، ایران – آمریکا

پنجشنبه ۲۰ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران - صربستان

جمعه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران - آلمان

سه‌شنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران - استرالیا

چهارشنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۲۳:۳۰، ایران - برزیل

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - اسلوونی

دوشنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۵:۳۰، ایران - فرانسه

سه‌شنبه اول تیر، ساعت ۱۷:۳۰، ایران - لهستان

چهارشنبه ۲ تیر، ساعت ۱۸:۳۰، ایران - آرژانتین




وبگردی