آفتاب

اولین وعده قابل تحقق من پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی است



نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومان به ۴۰ میلیون نفر را نخستین وعده قابل تحقق خود عنوان کرد و گفت: عملیاتی شدن یارانه را از نیمه دوم سال طبق برنامه‌ریزی انجام شده شروع می‌کنیم.

ایرنا: محسن رضایی روز سه شنبه در حاشیه نشست با اعضای اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران با انتقاد از رویه صدا و سیما، گفت:‌ صدا وسیما نباید خود را رقیب نامزدهای انتخاباتی بداند. صبح شبکه خبر را گوش می‌کردم دو کارشناس آمده بودند یک طرفه بدون اینکه نماینده‌ای از طرف ستادهای نامزدهای انتخاباتی باشد برنامه‌ها و شعارهای نامزدها را هماهنگ و همفکر با یکدیگر نقد می‌کردند.

وی افزود: تقاضا می کنم اجازه بدهید نامزدهای انتخاباتی خود با هم رقابت کنند و رقیبی خارج از این صحنه نداشته باشند.

ایران هاب کشاورزی منطقه می‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی، تشکیل اتحادیه جنوب غرب آسیا را یکی از طرح‌های خود عنوان کرد و گفت: چنین اتحادیه ای مشابه اتحادیه اروپا در منطقه ما و با توجه به اشتراکات فراوان ۲۵ کشور منطقه از حیث جغرافیا، ژئوپلتیک، تجارت، دسترسی به منابع و فرهنگ نزدیک ملت‌ها قابل تشکیل است.

وی اضافه کرد: برای تبدیل ایران به هاب کشاورزی منطقه مهمترین موضوع این است که باید کشاورزی ایران مدرن شود و از طریق اصلاح خاک و آبیاری و همچنین ارتقای بهره‌وری و اصلاح رابطه دولت با کشاورزی این امر محقق می‌شود.

رضایی با ضعیف خواندن سیاست‌های حمایتی دولت‌های گذشته و حال از بخش کشاورزی، اظهار کرد: این حمایت‌ها در همه بخش‌ها از جمله خرید تضمینی و کمک‌های دیگر ضعف‌هایی داشته است که این نقاط ضعف شناسایی شده و در دولت ما اصلاح و برطرف خواهد شد.

اتاق بازرگانی،‌ اصناف و تعاون سه رکن اصلی پارلمان بخش خصوصی است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون را سه رکن مهم پارلمان بخش خصوصی دانست و گفت: تاکنون رابطه دولت با بخش خصوصی جنبه تشریفاتی داشته است، اما ما این رابطه را در حد جلسات هیات دولت ارتقا داده و هیچ تصمیمی را بدون مشورت با این پارلمان نخواهیم گرفت.

وی افزود: مدیران اقتصادی کشور را با مشورت پارلمان بخش خصوصی منصوب و از نظرات و نظارت‌های آن‌ها در بهبود اقتصاد و پیشرفت کشور استفاده خواهم کرد.

رضایی تحقق یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را سریع‌ترین وعده محقق شدنی خود عنوان و تصریح کرد:‌ این یارانه زودتر از هر چیز دیگر عملیاتی خواهد شد و عده‌ای جوسازی نکنند که منابع آن از کجا خواهد آمد. پول‌پاشی در این کشور به اندازه کافی انجام می‌شود و ما فقط بخشی از آن را هدایت می‌کنیم چون سالانه ۱۳۸ میلیارد دلار از بیت المال در کشور توزیع می‌شود که مشخص نیست به کجا می رود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه داد و بیداد طرفداران رانتخواران بلند شده که چرا فلانی از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی سخن می‌گوید، گفت: این همه از مفت خواران و غارتگران بیت المال حمایت نکنید. من بهتر از شما می‌دانم منابع این کار را از کجا تامین کنم. ما فقط ۱۳۸ میلیارد دلار یارانه پنهان در این کشور به طرز غلطی تخصیص داده می‌شود، را هدایت خواهیم کرد، اما چرا سر و صدای شما بلند شده و داد و فریاد می‌کنید؟

رضایی گفت: عملیاتی شدن یارانه را از نیمه دوم سال طبق برنامه‌ریزی انجام شده شروع می‌کنیم و اینکه عده‌ای می‌گویند از فردا شروع کن! اینطور نیست که از همین فردا شروع شود. ما شروع می‌کنیم، اما پرقدرت شروع می‌کنیم و تضمین می‌کنیم حرفی که می‌زنیم را عملیاتی خواهیم کرد.

وی افزود: ما و برادران ما در انقلاب هر حرفی زدیم عملی کردیم. گفتیم خرمشهر را آزاد می‌کنیم که کردیم و گفتیم کمتر از سه ماه آینده به حکومت داعش پایان خواهیم داد که این کار را کردیم و گفتیم اگرآمریکا غلطی کند توی دهانش می‌زنیم که این کار را هم انجام دادیم. ما اهل حرف زدن بدون عمل نیستیم چون قصد داریم دولت اقدام و تحول را تشکیل دهیم.




وبگردی