آفتاب

تیم ملی با کمترین تغییر در بحرین



لیست تیم ملی برای شرکت در چهار بازی سونشت‌ساز در مقدماتی جام جهانی اعلام شد.

خبرآنلاین: سرانجام انتظارها به پایان رسید و دراگان اسکوچیچ از لیست مورد نظرش برای چهار دیدار سرنوشت‌ساز در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر رونمایی کرد. او که در لیست‌های قبلی خود تصمیمات غافل‌گیرکننده‌ای گرفته بود، در لیست جدید برای اولین بار از چند لژیونر که به دلایل مختلف در اردوهای قبلی حضور نداشتند دعوت کرد تا تیم ملی با حداکثر توان خود راهی کیش و سپس بحرین شود. پرسپولیس در این اردو با پنج نماینده رکورددار است و سپاهان، صدرنشین فعلی لیگ هم سه نماینده دارد. از تیم استقلال تنها مهدی قایدی دعوت شده است. نکته جالب در این لیست حضور پررنگ لژیونرهاست و تنها 9 بازیکن از لیگ داخلی در لیست اسکوچیچ حضور دارند.

اخباری جانشین گلرهای سرخابی


درون دروازه دعوت شدن بیرانوند، نیازمند و عابدزاده تقریبا قابل پیش‌بینی بود ولی محمدرضا اخباری، دروزاه‌بان آماده تراکتور تبدیل به سورپرایز اسکوچیچ درون دروازه شد و مزد عملکرد خوبش در ماه‌های اخیر را گرفت. مهم‌ترین غایبان لیست تیم ملی در این پست رشید مظاهری و حامد لک بودند که در چند هفته اخیر نتوانستند درخشش قبل را تکرار کنند و از لیست خط خوردند. در مورد مظاهری البته شاید مصدومیتش هم دلیل دیگری برای خط خوردن باشد. حامد لک هم دیروز مقابل ذوب آهن اشتباه بدی داشت و احتمالا در تصمیم نهایی اسکوچیچ تاثیر گذاشته است.

قلم قرمز دراگان روی نام رامین


اسکوچیچ از ابتدای حضورش روی نیمکت تیم ملی هرگز رامین رضاییان و وریا غفوری را به تیم ملی دعوت نکرد و در مقطعی حتی مهدی شیری را هم به این دو نفر ترجیح داد. او حتی در برنامه فوتبال برتر هم تلویحا دعوت این دو بازیکن را رد کرد و ترجیح داد برای سمت راست خط دفاعی به صادق محرمی و دانیال اسماعیلی‌فر اعتماد کند. او در سمت چپ هم میلاد محمدی و جعفر سلمانی را دعوت کرده که حضور سلمانی کمی عجیب است. وحید امیری هم با توجه به عملکردش در این پست به همراه احسان حاج صفی می‌توانند به او کمک کنند. محمد نادری، مدافع چپ تیم استقلال هم یکی از نفراتی است که با توجه به عملکردش در دو ماه اخیر می‌توانست دعوت شود اما نظر سرمربی تیم ملی این نبود. در قلب خط دفاعی هم حضور سه لژیونر در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان قابل پیش‌بینی بود و خبری از روزبه چشمی و عارف غلامی که پیش از این در اردوها حضور داشت نیست. مهدی تیکدری و ابوالفضل جلالی هم دو بازیکنی هستند که در اردوی قبلی حضور داشتند اما این بار خط خوردند. هم‌چنین امید نورافکن، مدافع چپ سپاهان هم می‌توانست در این لیست حاضر باشد که مصدومیت باعث شد حضور در این اردو را از دست بدهد.

بازگشت جهانبخش و قدوس پس از غیبتی طولانی


لیست تیم ملی در خط میانی نفرات جدیدی را به خود می‌بیند که مدت‌ها بود در تیم ملی حضور نداشتند و مهم‌ترین غایبان این پست هم علی کریمی و امید ابراهیمی هستند که اولی مصدوم شد و دومی هم به تشخیص اسکوچیچ جایی در میان نفرات دعوت شده نداشت. در این پست حضور کمال کامیابی‌نیا اتفاق جدیدی بود و هافبک پرسپولیس پس از چند سال دوری بار دیگر به تیم ملی برگشت. هم‌چنین علیرضا جهانبخش و سامان قدوس که به خاطر محدودیت‌های کرونایی در اردوهای قبلی غایب بودند این بار در لیست تیم ملی حضور دارند. مهدی ترابی، ستاره این روزهای پرسپولیس هم پس از چند اردو غیبت بار دیگر در تیم ملی حضور دارد و جای هم‌تیمی‌اش یعنی سیامک نعمتی را گرفته است. سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، وحید امیری، علی قلی‌زاده و احسان حاج صفی هم نفراتی هستند که حضورشان قابل پیش‌بینی بود.

فرشید اسماعیلی، ستاره استقلال در لیگ قهرمانان آسیا یکی از نفراتی بود که می‌توانست به همراه میلاد سرلک و حتی سروش رفیعی در تیم ملی حاضر باشد اما اسکوچیچ ترجیح داد در این اردو از آن‌ها استفاده نکند.

خط حمله بدون سورپرایز


تیم ملی در خط حمله ستارگان باارزشی دارد که تقریبا تمامی آن‌ها دعوت شده‌اند و می‌توان گفت این خط جذاب‌ترین نفرات را در خود دارد. مهدی طارمی و سردار آزمون پس از عملکرد درخشان در فوتبال اروپا در لیست نهایی حضور دارند و مهدی قایدی، ستاره آماده استقلال، کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد هم در کنار این نفرات دعوت شده‌اند. تیم ملی برای صعود به دور بعدی جام جهانی روی درخشش ستارگان هجومی خود حساب زیادی باز کرده و همه امیدوارند این نفرات بتوانند ایران را مقابل رقبای سرسخت به برتری برسانند.




وبگردی