آفتاب

ایران و ازبکستان؛ طلسم تعطیلی بازی‌ های ملی را می‌ شکنند



تیم‌های ملی ایران و ازبکستان امروز در دیداری دوستانه در تاشکند به مصاف هم می‌روند و طلسم ماه‌ها تعطیلی بازی‌های ملی را می‌شکنند.

ایسنا: تیم ملی فوتبال ایران امروز، پنج شنبه ۱۷ مهر از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه پاختاکور تاشکند به مصاف ازبکستان می‌رود. این دیدار به نوعی تداعی‌کننده مصاف‌های تکراری نمایندگان ایران و ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا است که در روزها و هفته‌های اخیر بارها با هم دیدار کرده بودند.

دو تیم در شرایطی رودرروی هم قرار می‌گیرند که مدت‌ها است به علت شیوع ویروس کرونا در جهان، هیچ اردو یا بازی دوستانه‌ای نداشته‌اند. پیش از این قرار بود بازی ایران و ازبکستان ماه گذشته برگزار شود که به علت توصیه فیفا به این ماه موکول شد. با این وجود، طبق اعلام طرف ازبکستانی که میزبانی مسابقه را بر عهده دارد، بازی با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد که تاکنون از زمان شیوع کرونا در ایران بی‌سابقه بوده است.

به علت تعداد بازی‌های دوستانه و رسمی ایران و ازبکستان در سال‌های گذشته، فوتبال‌دوستان هر دو کشور شناخت خیلی زیادی از همدیگر دارند و به نوعی در دیدار حیثیتی به مصاف می‌روند و هیچ یک علاقه ندارند در این دیدار دوستانه هم به رقیب خود ببازند.

آخرین بازی دو تیم قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ برگزار شد که ازبکستان با تیم زیر ۲۳ سال خود به تهران آمد و با یک گل مغلوب شاگردان کی‌روش شد.

*رونمایی از تیم اسکوچیچ

تیم ملی ایران بعد از ماه‌ها قرار است زیر نظر دراگان اسکوچیچ پای به زمین مسابقه بگذارد. در واقع انتخاب این سرمربی کروات در اوایل بهمن ۹۸ به جای مارک ویلموتس، با پاندمی کرونا همراه شد و بارها اخبار و شایعات زیادی مبنی بر برکناری این مربی و جانشین کردن فرد دیگری شنیده شد.

با این وجود اسکوچیچ نشان داده برخلاف سرمربی سابق تیم ملی، به شغل فعلی خود علاقه‌مند است و از اواسط تابستان در ایران حضور دارد و به همراه کادرفنی تیم ملی بازی های باشگاهی را زیر نظر گرفته است.

در نتیجه این اتفاق، او تیمی متشکل از بازیکنان جوان را به تیم ملی دعوت کرد و با کنار گذاشتن بازیکنان آماده و باتجربه مانند وریا غفوری، رامین رضاییان، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، کریم انصاری‌فرد و در عوض دعوت کردن بازیکنانی مانند صادق محرمی، مجتبی نجاریان، عارف غلامی و ... علاقه‌مندان به تیم ملی را شگفت‌زده کرد.

بازی ایران و ازبکستان برای اسکوچیچ حکم پاگشای دیرهنگام را دارد و هواداران تیم ملی بعد از مدت‌های مدیدی به تماشای تیم ملی به سبک این سرمربی کروات خواهند نشست.

*ازبک‌ها به دنبال انتقام پاختاکور

ازبک‌ها به علت پیشرفت چشم‌گیر خود در سالیان گذشته، رفته رفته تبدیل به یکی از قدرت‌های آسیا شدند و در تلاش هستند تا برای نخستین بار عنوان مهمی در فوتبال آسیا به دست بیاورند یا به جام جهانی راه یابند.

در نتیجه تیم ملی این کشور در این سال‌ها برای تیم ملی ایران دردسرساز شده و اخیرا در لیگ قهرمانان آسیا نیز تنها نماینده ازبکستان رقابت سخت و نفس‌گیری با ایرانی‌ها داشت که در نهایت به پیروزی نماینده ایران یعنی پرسولیس منجر شد. به همین علت است که سرمربی این تیم عنوان کرده که در این دیدار دوستانه انتقام پاختاکور را از ایران خواهند گرفت.

آن‌ها در ترکیب خود بازیکنان پاختاکور، بنیادکار و چند بازیکن لژیونر را دارند که نشان از پیشرفت فوتبال‌ کشورشان در دو دهه گذشته دارد.




وبگردی