سه قطعه عكس امیر موسوی از مجموعه «سرزمین عجایب» و «گمشده در سرزمین عجایب» توسط موزه «لاكما» در لس آنجلس خریداری شد.

بازی کردن با فرم های موجود در محیط پیرامون، بدون کوچکترین تغییر در آنها عنصر اصلی آثار امیر موسوی هستند.

تکرار عناصر ثابت در کنار متغیرها و پیداکردن نقاط مختلف تمرکز، حذف کردن و رسیدن به ساده ترین شکل خطوط و سطوح و ثبت كردن آنچه از نظر او زیباست نیز از دیگر ویژگی های آثار اوست.

موسوی در مجموعه جدید «سرزمین عجایب» زمان را متوقف می كند و گوئی دیوار نگاره های شهر در خیره گی بیننده را برانداز می كنند. نقاشی های دیواری به عكس مبدل شده و نهایتا با چاپ روی بوم مجددا به نقاشی تبدیل می شوند. بازی نور و سایه و چیره دستی هنرمند در به ثبت رساندن زوایای خاص است كه آثار این عكاس را متمایز می نماید.

موسوی معتقد است:« همانگونه که نمی شود شعر را معنا كرد،من از ترجمان عکس ها یم گریزانم. آنقدر می دانم که با عکس برخورد نقادانه ، مستند گونه، اجتماعی و یا مفهومی ندارم. از نقاشی به عکاسی رسیدم. از همان ابتدا عاشق سطح بودم و سطح دارترین سوژه برای سلیقه ام دیوارها بودند و پر از زندگی. »

او همچنین درباره مجموعه «سرزمین عجایب» توضیح داد:« دیوارها شخصیت یک شهرند. نقاشی های دیواری که البته ارزان ترین شکل برای زیباسازی شهری است و چند سالی است كه دوباره رواج پیدا کرده است. اتفاق بودن این نقاشی ها بر روی دیوارهای ناصاف و کج و معوج و بافت دار به جای مرمت و یا نوسازی آنها و طنازی این سروهای ایستاده بر دیوارهایی که شاید سال دیگر مخروبه ای بیش نباشند برایم نمود واقعیتی از سرزمین ماست؛ سرزمینی كه در آن زندگی می كنیم. دیوارهایی که از کنارشان گذر می كنیم بدون آنکه صدایشان را بشنویم.»

این در حالی است كه سه عكس از این مجموعه كه پیش از این آبان سال گذشته در گالری آران به روی دیوار رفته بود، توسط موزه هنر لس آنجلس( LACMA) خریداری شده است.

همچنین پیش از این آثاری از بهمن جلالی، سمیرا علیخان زاده و یاسمن عامری از سوی بخش هنر اسلامی موزه هنر لس آنجلس خریداری شده بود و نمایشگاه های متعددی از آثار هنرمندان معاصر ایرانی در این مجموعه به نمایش درآمده است.