خبرگزاری رویترز از شیكاگو گزارش داد، بر اساس این پژوهش كه توسط "چینی چی كوریاما" پژوهشگر دانشگاه "توهوكو"ی ژاپن انجام شد، این نوشیدنی در مبارزه با انواع بیماری های قلب بسیار موثر است.
پژوهش یادشده كه در آخرین شماره ماهنامه "اتحادیه پزشكی آمریكا" منتشر شده، نشان می دهد كه ماده ی "پولیفینولز" موجود در چای سبز موجب طول عمر می شود.
۸۰درصد مردم ژاپن چای سبز می نوشند و بالغ بر ۵۰درصد آنان هم روزانه بیش از سه فنجان از آن مصرف می كنند.
این پژوهش كه طی ۱۱سال و برروی ۴۰هزار نفر انجام شده است، نشان می دهد كه میزان مرگ و میر ناشی از ناراحتی های قلبی در میان آندسته از افرادی كه هر روز پنج فنجان چای سبز می نوشند، ۱۶درصد كمتر از افرادی كه تنها یك فنجان آن را مصرف می كنند. |