محققان به تازگی دریافته اند تنها افرادی كه به طور افراطی الكل مصرف می كنند در معرض خطر تشدید این اختلال روانی نیستند بلكه حتی مصرف مقادیر بسیار اندك الكل می تواند تاثیرات نامطلوبی بر روی این بیماران داشته باشد.
در این مطالعات بر روی بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی I و II مشخص شد كه مصرف كم الكل با تشدید علائم بیماری شامل افزایش تعداد مراجعه به اورژانس و مراكز فوریت های پزشكی، تغییرات خلقی و افزایش علائم عمومی بیماری در ارتباط است.
از این رو دكتر بنیامین گلداستین از دانشگاه تورنتوی كانادا و دستیاران وی به بیماران مبتلا به اختلال افسردگی دو قطبی توصیه می كنند كه حتی از مصرف مقادیر اندك الكل نیز خودداری كنند. |