آفتاب

بدون توجه به دکوراسیون، سرویس خواب نخرید



نوع سرویس خواب بسته به دکوراسیون اتاق و سلیقه فرد متفاوت است. اتاق خواب باید بنا به سلیقه و روحیه هر فرد چیده شود . چرا که اتاق خواب معمولا فضایی شخصی مختص هر فرد محسوب شده و باید آرامش و اطمینان خاطر را برای هر فرد به ارمغان بیاورد.

سرویس خواب از جمله ضروری‌ترین وسایل اتاق خواب محسوب می‌شود و در چیدمان اتاق خواب، تاثیر بسیاری نیز دارد. نوع سرویس خواب بسته به دکوراسیون اتاق و سلیقه فرد متفاوت است. اتاق خواب باید بنا به سلیقه و روحیه هر فرد چیده شود . چرا که اتاق خواب معمولا فضایی شخصی مختص هر فرد محسوب شده و باید آرامش و اطمینان خاطر را برای هر فرد به ارمغان بیاورد. به همین دلیل است اشخاص به محض عوض شدن جای خواب خود تا چندین شب احساس ناراحتی می‌کنند. سرویس خواب در واقع مهم ترین جزء از اتاق خواب است. تخت حجم عظیمی از اتاق را در بر می‌گیرد و محلی برای خواب و آرامش افراد به شمار می‌رود. پس شایسته است تا سرویس خواب، ترکیبی از زیبایی کو راحتی را پوشش دهد.


اجزای سرویس خواب

 معمولا اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب شامل تخت خواب، پاتختی، میز توالت، آینه، کمد و پاف  است. اما برخی اوقات می‌بینید که یکی از این موارد در بین آنها وجود ندارد . در این زمان می‌توانید سفارش دهید تا برایتان یکی از آن را همانند سرویس انتخابی بسازند. تانیل چوب، انواع مدل سرویس خواب را در طرح، سبک و رنگ گوناگون تولید کرده و به فروش می‌رساند.

مهم ترین جزء از سرویس خواب

 تخت خواب از مهمترین وسایل سرویس خواب  است که بر اساس نیاز افراد اندازه و ارتفاع تخت مشخص خواهد شد. برای مثال تخت تک نفره معمولاً عرض ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متری و طولی ۲۰۰ سانتی‌متری دارد که البته با توجه به نیاز افراد این اندازه قابل تغییر است. مثلاً فردی که قد بلندی دارد، به تختی با طول بیشتر نیاز داشته و باید بر حسب آن تخت مورد نظر خود را انتخاب کند.

نکات لازم هنگام خرید تخت خواب

به یاد داشته باشید هنگام خرید تخت، حتماً آن را بو کنید. زیرا بعضی از تخت خواب‌ها به دلیل استفاده چوب نامناسب در آن و رنگ‌های به کار رفته نامرغوب، بوی بدی دارند و در مدت طولانی قادرند سبب ایجاد بیماری‌های تنفسی شوند. حتی اگر دارای بیماری آلرژیکی باشید این بو می‌تواند این بیماری را شدیدتر کند.

میز آرایش یا توالت

 از دیگر وسایل سرویس خواب،  میز توالت یا همان میز آرایش است که برای نظم بخشیدن به لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند میز آرایشی با طرح و شکل دلخواه خود را به سازندگان و طراحان سفارش دهند تا برایشان آن را بسازند. شما می‌توانید در کنار میز توالت خود یک صندلی نیز قرار دهید تا هم سبب راحتی شما شود و هم جلوه زیباتر به چیدمان اتاق خوابتان بدهد. علاوه بر زیبایی میز توالت، دقت کنید که به خوبی ایمن و محکم ساخته شود و پایه آن نیز لق نزند. در  برخی از میزهای آرایشی ، آینه به میز متصل و پیچ شده است و در بعضی دیگر به صورت جدا از هم نصب می‌شوند. برای خانه‌هایی که در آن کودک هست، پیشنهاد می‌شود در اتاق خواب خود از میز توالت با آینه متصل استفاده نمایند تا ناگهان با برخورد کودک به میز توالت آینه روی او نیفتد و جان و سلامتش در امان باشد. حتی اگر از مدلی خوشتان آمد که دارای آینه جدا بود می‌توانید از فروشنده یا طراح درخواست کنید که آن را برایتان به میز توالت پیچ کنند.

پاتختی و میز کنار تخت

 پاتختی از دیگر وسایل جانبی بوده که در سرویس خواب استفاده خواهد شد. این وسیله همانند میز آرایشی، در ابعاد و اندازه‌های گوناگون موجود  است. همچنین پاتختی، طرح‌های مختلفی دارد. معمولاً برای تخت‌های یک نفره یک پاتختی و برای تخت‌های دو نفره ۲ با تختی عرضه می‌شود. پاتختی در واقع یک وسیله دم دستی بوده که می‌توانید بر آن لیوان آب، کتاب، دارو، ساعت و....... را قرار دهیدتا هر زمان که به آنها نیاز داشتید در دسترستان باشند. طول و عرض استاندارد برای پاتختی ۴۰ الی ۵۰ سانتی‌متر است. ارتفاع پاتختی باید به صورتی باشد که وقتی روی تخت خوابیده‌اید بتوانید آن را رویت کنید. با این اوصاف بهترین ارتفاع پاتختی ۶۵ الی ۷۰ سانتی‌متر بوده است.

آینه، جز کاربردی سرویس خواب

 از دیگر لوازم سرویس خواب آینه است. در واقع برخی خرید آینه را الزامی نمی‌دانند اما امروزه آینه به عنوان کاربردی ترین جز سرویس خواب محسوب می‌شود. چرا که افراد به خصوص بانوان به هنگام آرایش و پیرایش نیاز به آینه دارند. یا در هنگام بیدار شدن افراد میل دارند که خودشان را مشاهده کنند. برای برخی از سرویس خواب‌ها آینه قدی و در برخی دیگر نیز آینه‌های متفاوت طراحی شد. توصیه می‌شود برای داشتن ایمنی، بهتر است که آینه را به میز توالت پیچ کنید.

کمد یا دراور

 کمد از دیگر لوازم سرویس خواب بوده که ابعاد آن به فضا و اندازه اتاق خواب بستگی دارد. کمد در اتاق شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید لباس و وسایل خود را در آن بگذارید. اگر فضای اتاققتان به قدری کوچک است که نمی‌توانید در آن کمد بگذارید بهتر است تخت خواب‌هایی دارای کشو خریداری نمایید و از آن استفاده کنید.

پف یا پاف

 پف یا پاف از جمله وسایلی است که علاوه بر مبلمان، در کنار سرویس خواب نیز از آن استفاده می‌شود. پاف انواع گوناگونی دارد که برخی فقط به صورت صندلی و برخی دیگر نیز صندوقدار هستند که می‌توانید در آن لوازم مورد احتیاج خود را بگذارید.

 سرویس خواب دو نفره

سرویس خواب دونفره معمولا برای زوج‌ها کاربرد دارند. زوج‌های جوانی که به تازگی ازدواج کرده اند، سرویس خواب را جزئی از سرویس چوب می‌دانند. چرا که بهترین‌ سرویس‌های خواب دو نفره به صورت چوبی ساخته می‌شوند. از این رو معمولا سرویس خواب دو نفره با طرح و رنگ خیره کننده تولید شده و به دست زوج‌های جوان می‌رسند. توجه داشته باشید که سرویس خواب به عنوان عضو ماندگار اتاق خواب باید با کیفیت و ماندگار باشد و به مرور زمان چوب آن نیز از بین نرود.

خوابی آرام با سرویس خواب با کیفیت

سرویس خواب به خصوص تخت خواب، در کیفیت خواب شما تاثیرگذار است. پس در هنگام خرید سرویس خواب به تمام جزییات و نکات خرید توجه کنید تا تمام اجزای سرویس خواب از کیفیت کافی برخوردار باشند. نکته قابل توجه این است که حتما در هنگام خرید سرویس خواب، به تم و چیدمان اتاق خوابتان نیز توجه کنید. برای خرید عاقلانه می‌توانید از مشاوران تانیل چوب راهنمایی بخواهید تا با بهترین روش، مناسب ترین سرویس خواب را با قیمت مناسب به شما معرفی کنند.

گالری تصاویر


وبگردی