آفتاب

گلایه رییس خانه صنعتکاران از بخشنامه های ضد تولیدی



علیرضا بنی هاشمی گفت: ایران به کارخانه تولید کننده مواد اولیه ارزان برای کشور های همسایه تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار آفتاب، دومین اجلاس سراسری شایستگی مدیران فردا در مشهد مقدس با حضور بیش از ۹۰۰ کار آفرین و صاحبان کسب و کار های خراسان های رضوی ، شمالی و جنوبی برگزار شد .

دکتر علیرضا  بنی هاشمی مدیر خانه صنعتکاران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این تریبون ها فرصتی است تا دستاوردهای صاحبان کسب و کار ها در کنار همه محدودیت ها و مظلومیت بخش های تولیدی دیده شود، افزود:
حمایت از نسل جوان  و توجه به گام دوم انقلاب حله مفقوده ای است که باید به درستی مورد حمایت قرار بگیرد.

رئیس خانه صنعتکاران با اشاره به اینکه امروز نیاز کشور به حضور قدرتمند بخش خصوصی بدون دخالت دولت یک ضرورت است ، گفت :  بر اساس اصل  ۴۴ قانون اساسی  از بخش های خصوصی باید حمایت شود.

وی افزود :  بر همین اساس خانه صنعتکاران با حضور هزار و ۲۵۰ نفر از نخبگان حوزه صنعت درحال پیگیری و رفع موانع واحد های تولیدی است .

دکتر علیرضا بنی هاشمی با بیان اینکه ما در خانه صنعتکاران مشکلات را گوشزد و راهکار ها فریاد می زنیم ، ادامه داد :

ما همواره مشکلات را مطالبه گری کرده تا بتوانیم گره ای را  از تولید باز کنیم.
وی افزود: بحث سیاست ضد تورمی بانک مرکزی ، تولید کننده گاند مارا با مشکل بقرنج  نقدینگی دچار کرده
و نیاز است تا ساختار های بانک مرکزی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بخش نامه های خلق ساعه و ضد تولید ، جلوی صادرات را گرفته،  گفت:   مشکلاتی که صادرکنندگان در حوزه ارز حاصل از صادرات دارند ، نفس  آنان را گرفته  و باید سریعا این مشکلات را حل کرد .
وی افزود:
صدور این بخشنامه ها صادر کننده گان را ناامید کرده و باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

رئیس خانه صنعتکاران با بیان اینکه دوستان متولی، واردات ارزان را قربانی صادرات نکنند، گفت:  تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه  تولید کنندگان یک معضل اساسی است  و مجموعه های تولیدی باید توسط بانک مرکزی و وزارت صمت در کارگروه های ویژه   مورد حمایت قرار بگیرند.
بنی هاشمی افزود: اگر امروز خدمات فنی مهندسی کشور ما پیشرفت داشته به خاطر مشوق های این حوزه است.
وی با بیان اینکه درخواست ما از فعالان حوزه دانش‌بنیان این است که در زنجیره های ارزش آفرینی با کمک خانه صنعتکاران به بازار ها متصل شوند؛ گفت: ایران   به کارخانه تولید کننده مواد اولیه ارزان  برای کشور های همسایه تبدیل شده است در حالی که باید   به یک مجموعه ارزش آفرین و رو به رشد برای صادرکنندگان  به کشورهای دیگر تبدیل شود.



وبگردی