آفتاب

پکینگ تفلون



پکینگ تفلون زیر مجموعه ای از مواد نسوز و در شاخه ای به نام پکینگ نسوز به حساب می آید . عده ای این محصول را با نام های پکینگ تفلون سیاه یا PTFE سیاه و پکینگ آب بندی تفلون گرافیت و یا نخ آب بندی تفلون سیاه می شناسند .

ترکیبی از ePTFE با گرافیت برای اولین بار بیش از 25 سال پیش از طریق یک فرآیند مناسب به عنوان فیبر ePTFE/Graphite معرفی شد.
پکینگ PTFE یا پکینگ تفلون با فیلامنت PTFE(پلی تترا فلوئورواتیلن، تفلون) با خلوص بالا بافته می شود. مواد PTFE دارای اصطکاک کم و مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی است. پکینگ بافته شده PTFE انعطاف پذیر، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، خود روان کننده است و در برابر سرعت و فشار خطی بالا با حداقل سایش به شفت مقاومت می کند. پکینگ PTFE را می توان به عنوان ماده بسته بندی شیر و پمپ استفاده کرد. به ویژه برای رسانه های خورنده، کاربردهای با سرعت بالا یا کاربردهایی که به مواد تمیز و حداقل آلودگی نیاز دارند، مناسب است.تا آن زمان، تمام مواد مورد استفاده در پکینگ برای مقاصدی غیر از بسته‌بندی فشرده مهندسی می‌شدند، اما بیشتر آنها برخی از ویژگی‌های پکینگ مطلوب از جمله روان‌کاری طبیعی و توانایی آب‌بندی در برابر شفت و محفظه پمپ را برای جلوگیری از نشت سیال نشان دادند.
هدف از این ترکیب یک ماده پکینگ با قابلیت هدایت حرارتی و سرعت شفت بهبود یافته در مقایسه با ePTFE بود. از زمان این توسعه اولیه، تعدادی از رویکردهای دیگر برای تولید فیبر ePTFE/Graphite گسترش پیدا کرده است.  میزان افزایش ویژگی این پکینگ و تمام پکینگ‌های ePTFE به مواد خام و فرآیندهای تولید و همچنین ساخت قیطان بستگی دارد.

فرایند ساخت:

ePTFE/گرافیت برای پکینگهای های بافته شده از سه جزء ساخته شده است.
اولین مورد PTFE است که ستون فقرات ساختار و روانکاری طبیعی را برای به حداقل رساندن اصطکاک فراهم می کند.گنجاندن گرافیت به عنوان ماده دوم به حل برخی از مشکلات مرتبط با PTFE و ePTFE کمک می کند. پکینگهای های ساخته شده با PTFE و ePTFE عایق های طبیعی هستند. هنگامی که نیروهای اصطکاک مرتبط با پکینگ شروع به تولید گرما می کنند، این گرما در نزدیکی شفت به دام می افتد. این باعث می شود پکینگ سخت و به شفت ساینده شود. در طول تعویض بسته بندی، شفت یا یقه شفت اغلب نیاز به تعویض دارد. این مشکل توسط گرافیت و خواص حرارتی عالی آن حل می شود و به انتقال حرارت به دور از شفت کمک می کند که عمر بسته بندی و پمپ را افزایش می دهد. ماده نهایی یک روان کننده مانند روغن سیلیکون است. روان کننده به کاهش اصطکاک در هنگام راه اندازی و شکستن کمک می کند. ساختار ذاتی ePTFE به جذب فیبر و حفظ روان کننده ها کمک می کند.
یکی از عوامل مهمی که باید در نظر گرفته شود نحوه ادغام این مواد در سازه است. پکینگ هایی با گرافیت و روان کننده پراکنده در سراسرآن، به جای پوشش روی سطح، پکینگ را قادر می سازد تا برای مدت طولانی تری عملکرد موثرتری داشته باشد.    ازآنجایی که ePTFE/گرافیت در ابتدا به طور خاص برای پکینگ توسعه داده شده، خواص آن برای آب بندی قابل اعتماد و همچنین سهولت بافته شدن و نصب بهینه شده است.


مزایای پکینگ ePTFE/Graphite عبارتند از:

نصب/حذف: انعطاف پذیری و پایداری ستون فقرات ePTFE از مشکلات نصب جلوگیری می کند.
عملکرد آب بندی: ترکیب ePTFE و گرافیت به دلیل انعطاف پذیری و استحکام ارائه شده توسط ePTFE و خواص حرارتی ارائه شده توسط گرافیت، آب بندی عالی و عمر طولانی را ارائه می دهد.
مقاومت شیمیایی: بسته بندی ePTFE/گرافیت را می توان در محدوده pH 0 تا 14 به جز اکسید کننده های قوی، فلوئور، فلوریدهای مذاب و چند مورد دیگر استفاده کرد.
تطبیق پذیری: این پکینگ نسوز  را می توان در طیف گسترده ای از کاربردهای آب بندی پمپ و شیر و شرایط سرویس از جمله سرعت شفت 20 متر بر ثانیه استفاده کرد. کاربردها شامل پمپ های دوار، پمپ های گریز از مرکز، دمنده دوده، میکسرها و هر دریچه ای که دمای کمتر از 288 درجه سانتیگراد را مشاهده می کند.
پکینگ ePFTE/گرافیت، مشکلات بالقوه ای دارد که باید در نظر گرفت: دمای بالا:پکینگ ePTFE/گرافیت معمولاً برای دماهای بالاتر از ۲۸۸ درجه سانتی‌گراد (۵۵۰ درجه فارنهایت) توصیه نمی‌شوند. کاربردهای ساینده: پکینگ های ePTFE/گرافیت در کاربردهای ساینده عملکرد خوبی ندارند. استفاده از مواد تقویت کننده گوشه را در نظر بگیرید. ترکیب پکینگ: پکینگ‌های ePTFE/گرافیت که از پوشش سطحی استفاده می‌کنند به خوبی آن‌هایی که مواد را آغشته می‌کنند، عمل نمی‌کنند. پوشش سطح را می توان شست که عملکرد را محدود می کند.
پکینگ گرافیت طیف گسترده ای از شرایط خدمات را تحمل می کند و از قابلیت های ذاتی PTFE برخوردار است در حالی که بر محدودیت های هدایت حرارتی کم غلبه می کند. این ویژگی‌های ePTFE استانداردسازی پگینگ را برای ساده‌سازی عملیات و بهبود بهره‌وری در بسیاری از موارد ممکن می‌سازد.  نسل بعدی چیست؟
مقاومت شیمیایی عالی. دلیل اصلی استفاده از PTFE در مواد پکینک این است که تحت تأثیر طیف گسترده ای از سیالات تهاجمی از جمله اسیدها، بازها و حلال های بسیار قوی قرار نمی گیرد. شاید مهم ترین توانایی PTFE در مقاومت در برابر اکسید کننده های قوی مانند اسید نیتریک، دی اکسید کلر، اسید سولفوریک با غلظت بالا (Oleum) و غیره باشد. PTFE ممکن است تنها گزینه عملی برای برنامه های کاربردی مربوط به این رسانه ها باشد. ضریب اصطکاک کم در تماس با اکثر سطوح. رفتار غیر مرطوب، لغزنده و اصطکاک کم PTFE به خوبی شناخته شده است. این می تواند به کاهش مصرف برق و تولید گرما در رابطه با پکینگ شفت کمک کند.
پکینگ PTFE یا پکینگ تفلون با فیلامنت PTFE (پلی تترا فلوئورواتیلن، تفلون) با خلوص بالا بافته می شود. مواد PTFE دارای اصطکاک کم و مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی است. پکینگ بافته شده PTFE انعطاف پذیر، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، خود روان کننده است و در برابر سرعت و فشار خطی بالا با حداقل سایش به شفت مقاومت می کند .پکینگ را می توان به عنوان ماده بسته بندی شیر و پمپ استفاده کرد. به ویژه برای رسانه های خورنده، کاربردهای با سرعت بالا یا کاربردهایی که به مواد تمیز و حداقل آلودگی نیاز دارند، مناسب است.

مزایای پکینگ تفلون:

-    مقاومت شیمیایی عالی و ضریب اصطکاک پایین - آن را به ماده ای برتر برای پکینگ پمپ و شیر، در هر دو شکل بافته و جامد تبدیل می کند. . PTFE منبسط شده (پلی تترا فلوئورواتیلن منبسط شده)، یا ePTFE، شکل منحصر به فردی از نخ که به طور گسترده به عنوان پکینگ پمپ استفاده می شود، بخشی از این بررسی منبسط شده از خمیر اکسترود شده پودر PTFE و روان کننده پردازش می شود. پس از تبخیر روان کننده، خمیر در حین گرم شدن کشیده می شود تا نخ ePTFE تشکیل شود. یکی از محدودیت های پکینگ ساخته شده از تمام نخ های PTFE، از جمله ePTFE، هدایت حرارتی پایین آن است. از آنجایی که ePTFE یک عایق است، به دلیل اتلاف ضعیف گرمای اصطکاکی، محدودیت هایی را بر حداکثر سرعت شفت پمپ اعمال می کند. فرآیند انبساط PTFE استحکام الیاف را در جرم کمتر نسبت به ساختار اصلی بسیار بهبود می بخشد. فرآیند انبساط همچنین حفره هایی از هوا در ریزساختار ایجاد می کند که امکان اشباع مواد خام اضافی را فراهم می کند.
-    برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
-    و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
-    36059765-36056800
-    بهروز فرج زاده : 09021025124
-    آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی



وبگردی