آفتاب

پاسخ تند جادوگر به درخواست دوباره برای ریاست فدراسیون



ایران ورزشی نوشت: علی کریمی که پیش از کاندیدای ریاست فدراسیون بود حالا در پاسخ به شایعه بازگشت دوباره‌اش به موضوعات قابل تأملی اشاره می‌کند.

امروز مجمع فدراسیون فوتبال به منظور رسیدگی به عزل احتمالی چهار عضو هیأت رئیسه، تعیین تکلیف وضعیت خزانه‌داری، حسابرسی سالانه و... برگزار می‌شود. جامعه فوتبال انتظار دارد در نهایت تصمیماتی اتخاذ شود که به نفع فوتبال باشد. علی کریمی که پیش از کاندیدای ریاست فدراسیون بود حالا در پاسخ به شایعه بازگشت دوباره‌اش به موضوعات قابل تأملی اشاره می‌کند.

امروز مجمع فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و...


متأسفانه شرایطی که آقایان با مدیریت‌شان برای فدراسیون فوتبال رقم زده‌اند در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و فقط باید امیدوار باشیم که یک‌بار برای همیشه در مجمع تصمیماتی اتخاذ شود که به صلاح فوتبال باشد. البته وقتی از زبان آقای ماجدی می‌شنویم که عده‌ای در هیأت رئیسه فدراسیون به‌دنبال سهم خواهی هستند و فقط دو نفرشان با تفکرات ایشان همسو هستند باید فاتحه فدراسیون را خواند.

با حکم کمیته استیناف رئیس معزول فدراسیون هم حق حضور در مجمع را ندارد.

خیلی زودتر از تصور خیلی‌ها شاهکار مدیریت‌شان مشخص و در نهایت هم محروم شدند. اما به نظرم بیشتر از ایشان آنهایی مقصر شرایط فعلی هستند که با لابی‌گری به‌دنبال رأی بودند. آنها هم باید امروز پاسخگو باشند. شایعه کاندیدا شدن دوباره شما در صورت برگزاری انتخابات مجدد ریاست فدراسیون هم شنیده شده است. کسانی که پیش از این در باشگاه پرسپولیس مسئولیت داشتند و برخی از دوستان همین سؤال را از من می‌پرسند و جالب این که تشویقم هم می‌کنند که اگر قرار به انتخابات مجدد شد دوباره کاندیدا شوم اما یادشان رفته که همان‌ها برای ثبت‌نام اولیه به من تأییدیه ندادند. این دوستان بدانند که اگر همین امروز هم با لیموزین برای تقدیم صندلی ریاست به سراغم بیایند به فدراسیون نمی‌روم.

از آن تصمیم‌تان پشیمان هستید؟

اصلاً، من اصلاً از تصمیم آن روز خودم پشیمان نیستم چون زمانی که کاندیدا شدم هدفم خدمت و ایجاد فضای پاک در فوتبال بود. اما دیدید که از آن جمع ۷۰-۸۰ نفره فقط ۹ نفر به من رأی دادند. با این حال به تصمیم‌شان در آن روز احترام گذاشتم و الان انتظار دارم آنقدر مرد باشند که برای شرایط این روزهای فوتبال از مردم عذرخواهی کنند.

اساسنامه‌ فعلی مرجع تصمیم‌گیری است؟

درست است که فدراسیون فوتبال از فیفا برای گرفتن مصوبه مجلس و تصویب نهایی اساسنامه‌اش مهلت گرفته اما هنوز درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال شک و شبهه وجود دارد. عده‌ای می‌گویند فیفا اساسنامه را تصویب کرده است. از سوی دیگر هیأت رئیسه فعلی اصرار دارد که عزیزی‌خادم برخلاف ادعایش نتوانسته مصوبه فیفا را برای اساسنامه بگیرد. با این شرایط نمایندگان فیفا اساسنامه فعلی را مرجع تصمیم‌گیری خود قرار می‌دهند.

فعالیت کمیته اخلاق، قانونی یا غیرقانونی؟

البته که کمیته اخلاق رأیی را صادر کرده و بعد از تأیید آن از سوی کمیته استیناف، مجمع ملزم به رعایت و اجرای آن است اما هنوز یادمان نرفته که همین هیأت رئیسه فعلی، بارها به مفادی از اساسنامه استناد کردند که فعالیت کمیته اخلاق را با توجه به شرایط رئیس آن غیرقانونی می‌دانست. ضمن اینکه کمیته اخلاق برخلاف اساسنامه از سوی مجمع انتخاب نشده و فعالیت مستقلی ندارد. همه اینها به پیچیدگی همه بی‌قانونی‌هایی که چاره‌ای جز پیروی از آن نیست، اضافه می‌کند.

فدراسیون به دست کامرانی‌فر می‌افتد؟

در صورتی که ناظران فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، به‌دلیل تخلفات مالی صورت گرفته، اداره فدراسیون فوتبال را به دست‌کمیته انتقالی نیندازند و اساسنامه مرجع قرار گیرد، حسن کامرانی‌فر مسئول برگزاری مجمع فوق‌العاده خواهد بود و به نوعی نقش اول را در تعیین سرنوشت فدراسیون فوتبال در انتخاب افراد جایگزین به جای هیأت رئیسه فعلی خواهد داشت. این یکی از مواردی است که شاید مورد سؤال اعضای مجمع هم قرار بگیرد.




وبگردی