آفتاب

دوربین مدار بسته بی سیم



امروزه یکی از دغدغه های مهم برای هر فردی حفظ امنیت و نظارت بر محل سکونت و محیط کار است. شما برای نظارت بر فروشگاه، دفترکار و یا خانه خود چه تدابیری اندیشیده اید؟

ما در این مطلب به بررسی دوربین مداربسته بی‌سیم و به طور ویژه دوربین لامپی که می تواند گزینه بسیار مناسبی برای حفظ امنیت باشد و به عنوان یک سیستم حفاظتی و نظارتی مورد استفاده قرار گیرد، خواهیم پرداخت. چنانچه قصد خرید و استفاده از دوربین مدار بسته را دارید اما هنوز نمی دانید چه نوع آن مناسب محیط مورد نظر شماست این مطلب را از دست ندهید.دوربین مداربسته و انواع آن

اجازه دهید در ابتدا شما را با مفهوم و نوع کارکرد دوربین مداربسته closet circuit television که به اختصار به آن cctv می گویند آشنا کنیم. اگر بخواهیم به زبان ساده این نوع از دوربین های حفاظتی و امنیتی را معرفی کنیم بهتر است آن ها را به دو دسته بی‌سیم و با سیم تقسیم نماییم.

دوربین های مداربسته با سیم که به آنالوگ معروفند جزء نسل اولیه این نوع از دوربین ها به شمار می آیند و برای ارسال تصاویر و صدا از کابل های دو رشته جداگانه ای استفاده می کنند. بنابراین ممکن است در این مسیر دچار نویز شوند و یا عوامل بیرونی روی آن ها تاثیر گذاشته و از کیفیت اطلاعات بکاهد. نکته مهم تر اینکه نصب دوربین مداربسته آنالوگ حتما باید توسط متخصصین این حوزه صورت پذیرد.

نوع دیگر این محصولات، دوربین مداربسته بی‌سیم wifi است که اطلاعات را از طریق امواج رادیویی ارسال و یا دریافت می کنند. شاید بتوان گفت یکی از مزیت های عمده و مهم دوربین بی‌سیم در این است که هم امنیت بیشتری دارند و هم امکان تداخل یافتن اطلاعات در آن ها نسبت به دوربین های مداربسته آنالوگ بسیار کمتر است.

در حال حاضر دوربین مداربسته بی‌سیم در مدل های گوناگون در بازار یافت می شود و شما می توانید بر اساس نیاز و متناسب با مکان مورد نظر خود دست به انتخاب بزنید. ما در ادامه این مطلب به معرفی نوعی از دوربین بی‌سیم که به دوربین لامپی مشهور است خواهیم پرداخت و مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.

دوربین لامپی


همان طور که اشاره کردیم به تازگی دوربین مداربسته بی‌سیم جدیدی به بازار آمده که طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این نوع از دوربین های بی‌سیم به دوربین لامپی معروفند و ظاهری شبیه به لامپ های LED دارند و به صورت خاصی ساخته شده اند. شاید کمتر کسی با دیدن آن ها در نگاه اول بتواند پی به دوربین بودنشان ببرد. پس شما به راحتی می توانید رفتار و برخوردهای خاص افراد را ببینید و آن ها را در نظر بگیرید. نقطه مثبت دوربین لامپی هم در همین است.

دوربین لامپی دقیقا مانند یک لامپ عمل کرده و دارای نور می باشد و سنسور دریافت تصاویر دقیقا در زیر آن واقع شده است. نکته بسیار مهم دیگر در مورد این نوع دوربین بی‌سیم نصب آسان آن است. شما برای استفاده از این محصول نیاز به هیچ نوع سیم کشی خاص و تجهیزات ویژه ای ندارید. کافی است آن را به قسمت سرپیچ لامپ ببندید و تمام.

دوربین مدار بسته لامپی


نکته مثبت دیگری که در مورد دوربین لامپی می توان اشاره کرد، نوع لنز پانورامایی است که روی آن تعبیه شده و قادر است تصاویر اتاق و محیط شما را به صورت 360 درجه دریافت کند. مورد دیگر برق مصرفی آن است. این نوع دوربین مداربسته بی‌سیم از برق 220 ولت شهری استفاده می کند و نیازی به استفاده از آداپتور و... وجود نخواهد داشت. رزولوشن دوربین لامپی 2 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است و بیشتر برای محیط های کوچک مانند یک اتاق و یا مغازه و فروشگاه مناسب خواهد بود. این دوربین بی‌سیم دارای یک میکروفن و یک اسپیکر است و ضمن دریافت صدا و تصویر محیط می تواند صدای شما را نیز به محیط ارسال نماید.

از دیگر مزایای دوربین لامپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    امکان دید در شب تا 8 متر
    امکان نصب دوربین روی دیوار، سقف و یا به جای چراغ مطالعه
    امکان ضبط تصاویر در کارت حافظه و گوشی موبایل
    قابلیت پشتیبانی از رم تا 64 گیگابایت
    نصب بسیار سریع
    امکان بازبینی فیلم های ذخیره شده روی گوشی موبایل
    پشتیبانی از سیستم عامل اندروید و ios

 

نکات مهم در انتخاب دوربین مداربسته بی‌سیم


پیش از خرید دوربین بی‌سیم ممکن است چند پرسش ذهن شما را به خود مشغول نماید، ما سعی کردیم به این سوالات پاسخ دهیم.

امروزه با وارد شدن به مغازه ها و فروشگاه ها حتما این نوع از دوربین های کوچک و جمع و جور را دیده اید. شاید مایل باشید بدانید برد این نوع از دوربین ها چقدر است؟ در پاسخ باید گفت بستگی به شرایط و محیطی دارد که شما دوربین را در آن قسمت نصب کرده اید و می تواند بین 20 تا 100 متر متغیر باشد.

نکته مهم دیگری که درباره دوربین مداربسته بی‌سیم باید بدانید این است که دوربین بی‌سیم می تواند از طریق امواج وای فای به گوشی تلفن همراه شما وصل شود و ضمن دریافت صدا و تصاویر محیط و انتقال آن ها به شما، صدای شما را نیز در محیط پخش نماید. بنابراین شما می توانید به طور دقیق بر محیط خود اشراف یافته و امنیت خانواده و کارکنان خود را تامین نمایید. اما اگر بخواهید تصاویر و اطلاعات را روی هارد و یا کارت حافظه ای ذخیره کنید تا در صورت نیاز بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید، لازم است یک کارت حافظه جداگانه تهیه نمایید.

موضوع دیگری که اغلب خریداران دوربین بی‌سیم به آن فکر می کنند امکان افزایش بُرد این نوع از دوربین هاست. بله در صورتی که بتوانید از Repeater و یا  Accesspoint استفاده کنید می توانید بر بُرد این دوربین بیفزایید.

بسیاری از خریداران مایلند از این دوربین ها در فضای بیرونی ساختمان استفاده نمایند. خیالتان آسوده باشد، به جهت ضد آب بودن این دوربین ها و برخورداری از شرایط استاندارد ویژه، استفاده از آن ها در محیط های باز منعی ندارد.

نکته مهم در خرید دوربین مداربسته دریافت مشاوره تخصصی است. فروشگاه اینترنتی دوربین مارکت حدود 10 سال است که با برخورداری از یک تیم متخصص و حرفه ای در حوزه فروش دوربین مداربسته خانگی، اداری و... فعالیت می کند. شما می توانید پیش از انتخاب انواع دوربین مداربسته با تیم فروش این مجموعه ارتباط حاصل نمایید تا شما را برای یک خرید مناسب یاری نمایند. همچنین کارشناسان نصب نیز در کمترین زمان عملیات نصب را در مکان مورد نظر شما انجام خواهند داد. شما با انتخاب این مجموعه می توانید دوربین مداربسته بی‌سیم و یا آنالوگ مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کرده و از گارانتی و خدمات پس از فروش این شرکت بهره مند گردید.


گالری تصاویر


وبگردی