آفتاب

نماینده ایران اعتبارنامه خود را تقدیم مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی کرد

نماینده ایران اعتبارنامه خود را تقدیم مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی کرد

تهران - ایرنا - علیرضا کاظمی ابدی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح های شیمیایی روز پنجشنبه با حضور در مقر این سازمان در لاهه اعتبارنامه خود را به فرناندو آریاس مدیرکل این سازمان تقدیم کرد.

در این دیدار دو طرف بر اهمیت موضوع ممنوعیت سلاح های شیمیایی، حفظ دست آوردهای سازمان و نقش دبیرخانه در این زمینه تاکید کردند.
سفیر کشورمان یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران با بیش از هفتاد هزار مصدوم و قربانی سلاح های شیمیایی، برای این سازمان و هدف غایی آن یعنی ممنوعیت سلاح های شیمیایی اهمیت خاصی قائل است، چرا که هر نوع استفاده ای از سلاح های شیمیایی اعم از تروریستی یا نظامی و یا ازسوی دولت ها یا بازیگران غیردولتی صورت گرفته باشد، جنایت علیه همه انسان ها و نه فقط قربانیان آن سلاح ها محسوب می شود.
کاظمی ابدی پس از قدردانی از تلاش های دبیرخانه فنی در اجرای وظایف سازمانی براساس کنوانسیون سلاح های شیمیایی، بر لزوم حفظ ماهیت تخصصی سازمان و عدم سیاسی شدن فضای حاکم بر آن تاکید کرد.
آریاس مدیرکل سازمان نیز به حضور فعال هیات کشورمان در اجلاس های منعقده در سازمان اشاره و بر بیطرفی اعضای دبیرخانه در همه امور تاکید کرد.
وی همچنین در این دیدار به سفر دو سال قبل خود به ایران و دیدار با برخی قربانیان سلاح های شیمیایی اشاره کرد.
یادآور می شود سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح های شیمیایی از تاریخ 22 اردیبهشت ماه به مدت یکسال به عنوان معاون شورای اجرائی این سازمان تعیین شده است.
شبد**1953**1379
کد N2170115

وبگردی