آفتاب

سفیر عراق: به آمریکا اجازه تعرض از خاک خود به ایران نمی دهیم

سفیر عراق: به آمریکا اجازه تعرض از خاک خود به ایران نمی دهیم

مسکو - ایرنا - سفیر عراق در روسیه اعلام کرد که کشورش به آمریکا اجازه نخواهد داد از خاک این کشور به ایران تعرض کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، حیدر منصور هادی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: عراق کشور مستقلی است و ما اجازه نمی دهیم از خاک ما برای اقدامات نظامی علیه همسایگان استفاده شود.
وی درباره افزایش مناقشه میان ایران و آمریکا گفت: امیدوارم چنین رویدادی رخ ندهد زیرا که ما نمی خواهیم جنگ ویرانگر جدیدی در منطقه آغاز شود.
به گفته سفیر عراق، سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور از پیش برنامه ریزی شده بود.
وی افزود: عراق پیام صریح داد که ما می خواهیم بخشی از راه حل مساله باشیم و نه بخشی از مساله.
سفیر عراق در مسکو خاطرنشان کرد: بغداد از پیوندهای محکم خود با تهران و واشنگتن برای کاهش تنش ها استفاده می کند.
منصور هادی همچنین گفت که کشورش در دور بعدی مذاکرات آستانه که در نورسلطان پایتخت قزاقستان برای حل مسائل سوریه برگزار می شود نماینده ای را به عنوان ناظر اعزام می کند.
دیروز نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با نکوهش اتحادیه اروپا در ناتوانی برای کمک به ضررهای اقتصادی ایران و انتقاد از جنگ افروزی های آمریکا به صورت غیر مستقیم اعلام کرد که کشورش آتش نشان نیست که در هر نقطه آتشی برافروخته شود آن را خاموش کند.
گفتنی است، در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، سران قوا، مسوولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عناصر فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
این موضوع بنابر اهمیت خاص در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت و رهبر انقلاب در این دیدار تاکید کردند: «بعضی در داخل می‌گویند مذاکره چه عیبی دارد؟ مذاکره سم است، تا وقتی امریکا این است که الان هست و مذاکره با دولت کنونی امریکا یک سم مضاعف است.»
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: «مذاکره یعنی معامله و داد و ستد اما آنچه در نظر امریکاست، نقاط قوت ماست. می‌گویند مذاکره کنیم درباره سلاح دفاعی شما که چرا موشکی با فلان برد می‌سازید؛ این برد را کم کنید که اگر شما را زدیم نتوانید پایگاه ما را بزنید و جواب بدهید! خب معلوم است که هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری درباره نقاط قوت خود معامله نمی‌کند. یا مثلا می‌گویند درباره عمق راهبردی‌تان در منطقه صحبت کنیم؛ یعنی این را از دست بدهید. پس اصل مذاکره غلط است، حتی با آدم حسابی. اینها که آدم حسابی هم نیستند و به هیچ چیز پایبند نیستند. البته هیچ‌کس در عقلای ما هم دنبال مذاکره نیست.»
رهبر انقلاب در ادامه اظهار داشتند: «گزینه قطعی ملت ایران، مقاومت مقابل امریکا است و در این رویارویی، امریکا وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.»
اروپام*391*1346**
کد N2169980

وبگردی