آفتاب

آمار و اعدادی شگفت‌انگیز از لیگ برتر؛ دسـت نیافتنی‌ها

آمار و اعدادی شگفت‌انگیز از لیگ برتر؛ دسـت نیافتنی‌ها

لیگ برتر به پایان رسید و طرفداران باید تا 19 مرداد صبر کنند که فصل جدید لیگ برتر آغاز شود.

به گزارش ایلنا، منچسترسیتی نخستین تیمی شد که در یک دهه گذشته از عنوان قهرمانی‌اش در لیگ برتر دفاع می‌کند. مردان یورگن کلوپ هم در جدول بیشترین امتیاز کسب‌شده در تاریخ لیگ برتر، سوم شدند اما نتوانستند به قهرمانی برسند اما آمار لیگ برتر به چه ترتیب بوده است؟

گل ایلکای گوندوغان در دربی منچستر در ماه نوامبر روی 44 پاس به ثمر رسید که از این نظر در این فصل رکورددار بود.

سترسیتی دیرترین گل این فصل را هم زد. ضربه سر گابریل ژسوس در این دقیقه گل دوم سیتی به اورتون را رقم زد و باعث پیروزی دو بر صفر آنها شد.

از سوی دیگر، شین لانگ، مهاجم ساوتهمپتون رکورد سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرد و مقابل واتفورد در ثانیه 7 گل زد. در این فصل پنج گل در دقیقه یک زده شد که دو گل را سرخیو آگوئرو برای منچسترسیتی زد.

  تیم سقوط‌کرده فولام تنها تیمی بود که فصل را بدون کسب حتی یک امتیاز مقابل شش تیم بالای جدول به پایان برد.

جیمز مدیسون از لسترسیتی تنها بازیکنی بود که 100 موقعیت گلزنی در لیگ برتر ساخت.

چلسی در 10 بازی مقابل تیم‌های لندنی هفت برد و یک تساوی کسب کرد و 22 امتیاز از آنها گرفت. به این ترتیب اگر یک مینی‌لیگ از تیم‌های لندنی وجود داشت، چلسی قهرمان آن می‌شد.

ادن آزار 16 گل در لیگ برتر زد و 15 گل هم ساخت. او بهترین بازیساز فصل شد و در 2/49 درصد گل‌های چلسی در این فصل تاثیر مستقیم داشت.

سادیو مانه و محمد صلاح هم در آقای گلی شریک شدند و هم اینکه هر کدام در 9 بازی این فصل نخستین گل تیمشان را زدند. آنها از این نظر بهترین عملکرد را در میان بازیکنان لیگ داشتند.

پیر امریک اوبامیانگ هم با 22 گل در کنار صلاح و مانه آقای گل شد. او 19 امتیاز برای تیم اونای امری کسب کرد، یعنی شش امتیاز بیش از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش.

اتین کاپوئه، هافبک واتفورد بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر توپ حریفان را قطع کرد. سول بامبا و برونو اکوئله، مدافعان کاردیف‌سیتی هم هر کدام 81 قطع توپ داشتند، ولی نتوانستند مانع سقوط تیمشان شوند.

ژورژینیو از چلسی بیش از هر بازیکن دیگری پاس داد. ویرجیل فان‌دایک از لیورپول هم تنها بازیکن دیگری بود که از آمار 3000 پاس عبور کرد. دقت پاس ژورژینیو هم 23/89 درصد بود.

برای منچستریونایتد در این فصل 12 پنالتی گرفته شد که بیش از هر تیم دیگری بود اما آنها 9 ضربه را به گل تبدیل کردند. کریستال پالاس 11 پنالتی داشت که 10 تا را گل کرد.

رالف هازن‌هوتل ساوتهمپتون را در لیگ نگه داشت اما ساوتهمپتون در بازی‌هایی که از حریف پیش افتاده بود، 29 امتیاز از دست داد.

 این در حالی است که لسترسیتی در چنین دیدارهایی تنها سه امتیاز از دست داد. لیورپول هم از دیدارهایی که عقب افتاده بود 16 امتیاز کسب کرد.

لیورپول 141 روز صدرنشین لیگ بود اما سیتی 125 روز در رده اول قرار داشت.

چلسی 9 روز و منچستریونایتد هم یک روز صدرنشین بودند.

بهترین رکورد تبدیل شوت به گل متعلق به آرسنال است و آنها 63/15درصد از ضرباتی که به سمت دروازه حریف زدند را گل کردند.

کد N2169730

وبگردی