آفتاب

هفتمین قهرمانی لاتزیو در جام حذفی فوتبال ایتالیا

هفتمین قهرمانی لاتزیو در جام حذفی فوتبال ایتالیا

تیم فوتبال لاتزیو با برتری 2 بر صفر مقابل آتالانتا برای هفتمین مرتبه به عنوان قهرمانی جام حذفی باشگاه های ایتالیا دست یافت.

فینال فصل جاری جام حذفی فوتبال باشگاه های ایتالیا (کوپا ایتالیا) بین تیم های آتالانتا و لاتزیو در حضور حدود هفتاد هزار ورزشگاه المپیک شهر رم برگزار شد و لاتزیو با گل هایی که در دقایق پایانی به ثمر رساند به پیروزی دو بر صفر رسید و قهرمان شد.
بازی با برتری نسبی لاتزیو آغاز شد، اما در ادامه آتالانتا عملکرد بهتری داشت و در دقیقه 25 می توانست به گل دست یابد که با بدشانسی از این مهم بازماند.
در نیمه دوم روند بازی کاملا متعادل بود، اما از دقیقه 75 به بعد تعویض های «سیمونئه اینزاگی» سرمربی جوان لاتزیو سبب شد تا تیمش همه چیز را به سود خود کند.
در دقیقه 81 کرنر ارسالی «لوکاس لیوا» را «سرگئی میلینکوویچ ساویچ» هافبک صربستانی لاتزیو که تنها لحظاتی از حضورش در میدان می گذشت با ضربه سر تماشایی به تور دروازه حریف دوخت تا هواداران تیمش را غرق در شادی کند.
در دقیقه 90 و در حالی که تیم آتالانتا برای جبران گل خورده تلاش می کرد، «آنخل کوریا» مهاجم آرژانتینی لاتزیو در ضد حمله ای سریع و با حرکتی تماشایی، مدافعان حریف را از پیش روی برداشت و گل دوم لاتزیو را به ثمر رساند و سند قهرمانی پایتخت نشین ها را امضاء کرد.
در این دیدار پربرخورد، داور هشت مرتبه از کارت زرد خود استفاده کرد.
در نهایت این بازی با حساب دو بر صفر به سود لاتزیو به اتمام رسید تا این تیم برای هفتمین مرتبه به قهرمانی جام حذفی دست یابد.
آتالانتا نیز که تنها یک مرتبه در سال 1963 جام حذفی را بالای سر برده است در حسرت قهرمانی دوباره باقی ماند.
یوونتوس با 13 قهرمانی، پرافتخارترین تیم جام حذفی فوتبال ایتالیا است.
کد N2169627

وبگردی