آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اظهارات آمریکایی ها برای مذاکره و گفت و گو با ایران دروغ است

اظهارات آمریکایی ها برای مذاکره و گفت و گو با ایران دروغ است

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این که به دنبال مذاکره با ایران هستند را دروغ خواند و گفت: اگر آنها بنای مذاکره و گفت و گو داشتند تحریم ها را افزایش نمی دادند و اقدام به تهدید نظامی نمی کردند.

«سید حسین نقوی حسینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر این که دنبال جنگ با ایران نیستند و می خواهند گفت و گو کنند، گفت: ادعای آنها درباره مذاکره دروغ است چون اگر بنای بر گفت و گو و مذاکره داشتند، تحریم ها را افزایش نمی دادند و یا اقدام به تهدید نظامی با ناو هواپیمابر نمی کردند.
عضو فراکسیون ولایی مجلس در عین حال گفت: سیاست آمریکا سیاست چماق و هویج است و هدف اصلی آنها ایجاد جنگ روانی در داخل کشور است چرا که در شرایط جنگی هم نیستند.
وی با بیان این که به هیچ وجه مذاکره با دولت آمریکا در دستور کار ایران نیست، اظهارداشت: تاسف آور است که مقام های ارشد دولت آمریکا از یک حرکت طبیعی و مستمر ناوهای هواپیمابر به عنوان یک برگ برنده تهدید نظامی علیه ایران استفاده می کنند.ما با این مسائل آشنا هستیم و می دانیم که ناوهای آمریکا به طور طبیعی هر از چندگاهی مسیرها و جایگاه خود را تغییر می دهند و این کار مستمر و دائمی آنهاست.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام دولتمردان آمریکایی و استفاده از حرکت روتین ناوهواپیمابر در جنگ روانی نشان دهنده خالی بودن دست آنهاست و خودشان هم می دانند که نمی توانند علیه ایران اقدامی بکنند.
نقوی حسینی با بیان این که ما چنین حرکات و اقداماتی را به هیچ وجه نظامی نمی دانیم و تهدید تلقی نمی کنیم در عین حال گفت: جمهوری اسلامی ایران آنقدر توانمندی نظامی و آمادگی دارد که به کوچکترین حرکتی از سوی دشمن پاسخ دندان شکنی خواهد داد.
وی همچنین درپاسخ به سوالی درباره ضرب الاجل دوماهه ایران به شرکای برجام و اروپایی ها گفت: اروپایی ها در یک تعارضی قرار گرفتند که حل آن برای آنها مشکل است؛ از یک سو باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند و از سوی دیگر باید در کنار آمریکا قرار بگیرند و نمی توانند برخلاف خواست آمریکا حرکت کنند.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می رسد در نهایت اروپایی ها در این وضعیت در نهایت در کنار آمریکا قرار بگیرند و اقدامی در مهلت ارائه شده انجام ندهند هرچند گفته اند اینستکس را عملی می کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال گفت: در پایان این مهلت دو ماهه در صورتی که اروپایی ها اقدامی انجام ندهند، خودشان متضرر خواهند شد، چون از یک سو آمریکایی ها قبلا از برجام خارج شده اند و مشی آنها مشخص است و ایران هم به اقداماتی که اعلام کرده در این مدت عمل خواهد کرد.
سیام**1058**2021**
کد N2169519

وبگردی