آفتاب
با فرارسیدن روز جمهوری اسلامی؛

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 12 فروردین را تبریک گفت

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 12 فروردین را تبریک گفت

تهران - ایرنا - سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انشتار بیانیه‌ای فرارسیدن 12 فروردین، سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران را تبریک گفت.

به گزارش یکشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دراین بیانیه آمده است: فرارسیدن دوازدهم فروردین در هر سال، یادآور رشد و بلوغ شعور سیاسی و دینی مردمی است که جمهوریت بدون اسلامیت را کافی و کامل ندانستند و با اتکا به آرای پیر و مرادشان، بزرگ‌ترین تصمیم سیاسی اعصار اخیر را در دادن رأی «آری» به جمهوری اسلامی، رقم زدند.
این بیانیه می افزاید: استقرار جمهوری اسلامی در 12 فروردین سال 1358 با تصمیم مردم ایران در کشوری که به کعبه آمال مردم مستضعف در سراسر گیتی تبدیل شده است، تأکید بر نظام مردمسالاری دینی است که در آن استقلال و آزادی فریاد شده در جریان انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین هدیه به بشریت است.
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فرارسیدن دوازدهم فروردین‌ماه، روز جمهوری اسلامی را به تمام ملت آزاده جهان تبریک می‌گوید.»
به گزارش ایرنا ، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور نیز روزهای گذشته از برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تثبیت نظام اسلامی در یوم الله 12 فروردین با سخنرانی وزیر اطلاعات در حرم مطهر امام خمینی (ره) و تکریم این روز در سراسر کشور خبر داد.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی

** روز جمهوری اسلامی در یک نگاه

همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.
در این روز نتایج اعلام شد و آن را روز جمهوری اسلامی نامیدند. طبق اعلامیه دولت موقت، در رفراندم 20 میلیون و 288 هزار تن (98 و دو دهم درصد آراء) به حذف سلطنت و برقراری نظامی اسلامی «بله» و 241 هزار تن «نه» گفته بودند.
روز ۱۲ فروردین در تقویم رسمی ایران به عنوان «روز جمهوری اسلامی» نامگذاری شده و تعطیل رسمی است.
در این روز نتایج همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی در ایران (رای آری ۹۸٫۲ درصد) اعلام شد.
فراهنگ ** 9031 ** 1355 **
کد N2127228

وبگردی