آفتاب

یکی از پایه های پل تاریخی کشکان لرستان تخریب شد

یکی از پایه های پل تاریخی کشکان لرستان تخریب شد

خرم آباد - ایرنا - فرماندار شهرستان دوره چگنی گفت: یکی از پایه های پل تاریخی کشکان بر اثربارش شدید باران و سیلاب تخریب شد.

قدرت الله ترابی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پل کشکان با ۳۲۲ متر طول و ۲۰ متر ارتقاع یکی از شاهکار‌های معماری ایران است.
به گفته وی این بنای عظیم که بیش از هزار سال از ساخت آن می‌گذرد، در ۵۰ کیلومتری جاده خرم آباد به کوهدشت و در مسیر راه باستانی شاپورخواست بنا شده است.
وی ادامه داد: این اثر تاریخی که بر روی رودخانه کشکان از سرشاخه‌های مهم رود کرخه ساخته شده ۱۱ پایه دارد که فاصله بین آن‌ها ۱۲ تا ۱۶ متر است.
ترابی نژاد افزود: از ۱۲ دهنه پل کشکان ۹ دهنه آن با وجود گذشت سال‌های متمادی هنوز پابرجاست ولی قسمت‌هایی از پل که بطور مستقیم در معرض سیلاب‌های بهاری است، اکنون ویران شده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز گفت: میزان دقیق تخریب و خسارت وارده به این پل تاریخی پس از بازید مسئولان و کارشناسان مربوطه اعلام می شود.
بارش شدید باران که از عصر یکشنبه در استان لرستان آغاز شده وتا روز سه شنبه ادامه دارد موجب بروزط خسارت به راهها ، تاسیسات آب روستایی و شبکه های برق شده است.
/7274/6060/7273
کد N2123403

وبگردی