آفتاب

تاکید جهانگیری بر آمادگی برای مواجهه با سیل در استان تهران

تاکید جهانگیری بر آمادگی برای مواجهه با سیل در استان تهران

تهران- ایرنا- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مدیرت بحران استان تهران حاضر شد و با تاکید بر ضرورت آمادگی مسئولان این استان برای مواجهه با سیل گفت: باتوجه به پیش بینی هواشناسی، امشب تا فردا این استان نیاز به مراقبت و هوشیاری بالا دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جهانگیری تصریح کرد: مسئولان در استان تهران با حساسیت مضاعف آمادگی مواجهه با سیل را داشته باشند.
وی افزود: براساس پیش بینی ها بیشترین حجم بارش ها در استان تهران از امشب تا فردا شب هست و باید مراقب بود.
معاون اول رئیس جمهوری یادآورشد: دلیل اینکه به جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران آمده ام فقط همین یک مورد است که خواستم این حساسیت را مضاعف کنم و بگویم امشب استان تهران با تمام وجود باید مواظبت کرد.
جهانگیری با بیان اینکه ممکن است باران شدیدی ببارد اظهار داشت: در خوزستان تا زمان رسیدن سیل به جمعیت 24 تا 48 ساعت فرصت بود اما اینجا ( استان تهران) همانند شیراز است زیرا در شیراز از لحظه شروع بارش تا وقوع تلفات 20 دقیقه هم نشد.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: لذا باید فرض را بر این گذاشت که سیل می آید و به عنوان مسئولان مربوطه آن احتمال نیامدن سیل را از دستور خارج کنید و به طور قطعی بگویید سیل می آید.
وی تاکید کرد: با همین رویکرد اگر جایی خطری هست آنها را شناسایی کنید، کارهایی که باید انجام شود را انجام دهید و اگر نیاز به اطلاع رسانی بود اطلاع رسانی در شرایط بحرانی و ویژه باشد.
جهانگیری اظهارامیدواری کرد که با ایجاد آمادگی در استان تهران حتی در صورت بروز سیلاب کمترین خسارت ها را شاهد باشیم.
وی با اشاره به میزان خسارت ها و تلفات جانی سیل امروز در شیراز گفت: سیل امروز شیراز خیلی جدی و تکان دهنده بود که بیش از 10 برابر آنها بر روحیه انسان آثار تند و نگران کننده ای داشت.
به گزارش ایرنا براساس اعلام مسئولان تا عصر امروز در سیلاب شیراز 17 تن کشته و بیش از 70 تن زخمی شده اند.
استاندار تهران نیز در جلسه امشب ستاد بحران استان از هماهنگی و آمادگی تمامی دستگاه های مسئول در این زمینه خبر داد و اعلام کرد: به همه عوامل دستور داده ایم که تا پایان هشدار هواشناسی در اطراف رودخانه ها توقف نداشته باشیم.
انوشیروان محسنی بندپی اضافه کرد: هلال احمر آمادگی دارد که 500 نفر را در آماده باش کامل با 30 تیم امدادو نجات ایجاد کند.
وی افزود: هواشناسی اعلام کرده است که اگر 10 دقیقه رگبار داشته باشیم رودخانه های بالا دستی تهران امکان سیلابی شدن دارند که در این زمینه هم اعلام آمادگی کرده ایم.
تهرام/3001/ 1008
کد N2123285

وبگردی