آفتاب

کمک به مددجویان سازمان بهزیستی سیل زده با پویش گستانم آرزوست

کمک به مددجویان سازمان بهزیستی سیل زده با پویش گستانم آرزوست

تهران- ایرنا- کمک های نقدی جهت یاری معلولین و مددجویان سازمان بهزیستی آسیب دیده از سیل در استان گلستان با نام پویش لبخند مهربانی « گلستانم آرزوست » جمع آوری می شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور، این پویش جهت تهیه لوازم خانگی ضروری برای معلولین و مدجویان سازمان بهزیستی آسیب دیده از سیلاب استان گلستان در شمال کشور از سوی سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است.
سازمان بهزیستی روش های دریافت این کمک های مردمی را به دو روش نرم افزار سکه #5*5*741* و شماره حساب 90190 بانک ملت شعبه دکتر قریب و کلیه دستگاه های خود پرداز شبکه بانکی اعلام کرد.
«وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور عصر روز گذشته (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به سفر خود به مناطق سیل زده استان های گلستان و مازندران اشاره کرد و افزود: گروه های هدف بهزیستی در شهرستان گنبد استان گلستان در چهار مرکز شبانه روزی مستقرند که این مراکز در سیل اخیر آسیب خاصی ندیدند.
به گفته این مقام مسئول، سه مرکز روزانه توانبخشی معلولان در گمیشان و آق قلا که دچار آبگرفتگی شده بودند، آسیب جدی ندیدند، همچنین کمپ ترک اعتیاد معتادان در آق قلا آسیب خاصی ندید، اما حدود 50 نفر از افراد تحت پوشش در این کمپ به گرگان انتقال داده شدند.
وی ادامه داد : در استان گلستان 33 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی اند و 83 مرکز نگهداری از معلولان جسمی- حرکتی، نخاعی، روانی مزمن و سالمندان وجود دارد که 17 مورد آن شبانه روزی بوده و 66 مرکز توانبخشی روزانه است.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
اجتمام /
کد N2123127

وبگردی