آفتاب
معاون وزیر کشور تاکید کرد

آمادگی دستگاه ها بویژه شهرداری ها و دهیاری ها برای مقابله با سیل

آمادگی دستگاه ها بویژه شهرداری ها و دهیاری ها برای مقابله با سیل

تهران-ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر آمادگی دستگاه ها بویژه شهرداری ها، سازمان های آتش نشانی و همچنین مدیریت بحران شهرداری ها و دهیاری ها برای مقابله با وقوع سیل احتمالی در بخش هایی از کشور تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی ن‍‍ژاد در تماس با معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری ها با اشاره به اعلام پیش بینی هوای کشور در چند روز آینده و احتمال بارش شدید باران و برف، رگبار سیل آسا، تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید، جاری شدن سیل، وقوع آب گرفتگی و کاهش دما بر آمادگی لازم تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی استان ها برای مقابله با این پدیده ها تأکید کرد.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت مفاد دستورالعمل های ابلاغی در زمینه مدیریت بحران و دستورالعمل خدمات سفرهای نوروزی سال 98 اظهار کرد: انتظار می رود شهرداری ها و دهیاری ها با توجه به حضور مسافران نوروزی در هماهنگی با استانداری ها و سایر دستگاه های مرتبط در استانها، برنامه ریزی های لازم برای انجام اقدامات لازم برای مقابله با بحران های احتمالی را فراهم نمایند.
جمالی ن‍‍ژاد همچنین در خصوص ارسال کمک های شهرداری ها به مناطق سیل زده شمال کشور گفت: شهرداری تهران تاکنون تعدادی از نیروهای متخصص خود به همراه ماشین آلات و خودروهای سنگین و سبک و تجهیزات ویژه امداد و نجات شامل جرثقیل سبک و سنگین، کامیون کمپرسی، نورافشان، پمپ آبکش سنگین و سبک، لودر، بیل مکانیکی، کمرشکن، چادربحران به مناطق سیل زده گلستان و خراسان شمالی اعزام نموده است.
وی همچنین از اعزام چند تیم از نیروهای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری مشهد به همراه تجهیزات امداد و نجات و همچنین ارسال مقادیری آب معدنی، انواع کنسرو و لوازم بهداشتی برای بانوان و کودکان از سوی این شهرداری و یک تریلی حاوی اقلام غذایی اضطراری و اولیه و تعدادی قایق از سوی جمعیت هلال احمر گیلان به مناطق سیل زده شمال کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا، در پی بارش های بی سابقه طی روزهای اخیر چندین استان کشور دچار سیلاب شدند؛ در حالی که هنوز بسیاری از شهرها و روستاهای استان های مازندران و گلستان درگیر این پدیده طبیعی هستند و خدمات رسانی به آسیب دیدگان این استان ها در جریان است، امروز هم بارش های شدید منجر به وقوع سیل در چندین استان دیگر در مناطق غربی و جنوب غربی شد.
به گفته سرپرست اورژانس کشور تا لحظه ارسال این خبر، دست کم17 تن در حادثه سیل شیراز جان خود را از دست داده اند و 74 نفر نیز مصدوم شده اند.
بارش شدید باران و وقوع سیل در شهرستان سرپل ذهاب نیز تا کنون یک کشته داشته است.
سیام**1058**1535
کد N2123114

وبگردی