آفتاب
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر تاکید کرد:

ضرورت آمادگی برای ارائه خدمات در 5 استان با احتمال وقوع سیل

ضرورت آمادگی برای ارائه خدمات در 5 استان با احتمال وقوع سیل

تهران- ایرنا- معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در بخشنامه‌ای به مدیران کل میراث فرهنگی پنج استان، خواستار آمادگی کامل در صورت وقوع سیل و بارندگی شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از میراث آریا، ولی تیموری در این بخشنامه به ستادهای خدمات سفر در استان های مازندران، هرمزگان، یزد، همدان و مرکزی خواست با توجه به احتمال بارندگی، آمادگی کامل برای ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی را داشته باشند.
در این بخشنامه به مدیران کل میراث فرهنگی این استان ها تأکید شده تا تمام تمهیدات لازم را در خصوص اطلاع رسانی و ارائه خدمات به مسافران بیاندیشند.
در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: اطلاع رسانی به مسافران نوروزی از طریق رسانه ها و صدا و سیما در خصوص رعایت مسائل مرتبط با ایمنی سفر، پرهیز از سفر به مناطقی که احتمال وقوع سیلاب وجود دارد، نصب تابلوهای اطلاع رسانی، هماهنگی با دستگاه های مختلف برای اسکان اضطراری، هماهنگی با اورژانس و مراکز امدادی، هماهنگی برای تأمین سوخت و مواد غذایی، اعزام اکیپ های نظارتی به تمام نقاط استان از تأکیدات رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به مدیران کل این پنج استان است.
بارش های رگباری شدید در روزهای پایانی اسفند به سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه ‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان منجر شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
فراهنگ**3377**9157
کد N2122797

وبگردی