آفتاب
معاون بهسازی بنیاد مسکن:

پرداخت تسهیلات به سیل زدگان مازنی آغاز شد

پرداخت تسهیلات به سیل زدگان مازنی آغاز شد

ساری-ایرنا- معاون بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پرداخت تسهیلات به سیل زدگان مازنی با هماهنگی یکی از شعب بانک مسکن این استان آغاز شد.

عزیزالله مهدیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده روستای تالار پشت شهرستان سیمرغ در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: براساس تصمیم اولیه مطابق سنوات گذشته برای هر خانوار سیلزده 20 میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و 100 میلیون ریال نیز بلاعوض برای ساخت داده می شود.
وی اضافه کرد: همچنین برای ساخت مسکن روستایی نیز 400 میلیون ریال و خسارت دیدگان مناطق شهری نیز 500 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصدی پرداخت می شود.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای افزایش سقف کمک بلاعوض معیشتی تا 50 میلیون ریال نیز پیگیری می شود و امیدواریم در نخستین نشست هیات دولت نسبت به این افزایش تصمیم گرفته شود.
به گفته وی در شرایط فعلی تا قبل از تصویب دولت همان سقف کمک 20 میلیون ریالی بلاعوض معیشتی به خسارت دیدگان ناشی از سیل پرداخت خواهد شد.
*** تخریب 500 واحد مسکونی سیل زده در مازندران
معاون بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشورگفت: براساس بررسی میدانی در سیل اخیر به 6 هزار و 300 واحد مسکونی در مناطق سیل زده خسارت وارد شد.
مهدیان اظهارداشت: طبق گزارش حدود 500 واحد مسکونی تخریبی است که نیاز به بازسازی و بهسازی دارد و مقدمات کار برای شروع ساخت مسکن انجام شده است.
وی اضافه کرد: با ایجاد بستر مناسب برای ساخت مسکن و بهسازی در مازندران از سوی مسوولان استانی این کار در زمان کمتری اجرایی خواهد شد.
براثر وقوع سیل اواخر اسفند 97 ( یکشنبه 26 اسفندماه ) به 200 روستای مازندران در 12 شهرستان خسارت وارد شد و پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.
6982/1899
کد N2122125

وبگردی