آفتاب

یک هزار تخلف بهداشتی در کشور به مراجع قانونی ارجاع شد

یک هزار تخلف بهداشتی در کشور به مراجع قانونی ارجاع شد

ایرنا نوشت: معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون بیش از یک هزار مورد تخلف بهداشتی به مراجع قانونی ارجاع که منجر به پلمب 400 مورد شده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز یکشنبه به نقل از علیرضا رئیسی در حاشیه بازدید از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نوروز افزود: حضور کارشناسان باعث ایجاد تضمین کیفیت می شود و افراد با آرامش خاطر بیشتری به کار خود می پردازند.
او اضافه کرد: مردم می توانند در صورت وجود هرگونه شکایتی با سامانه 190 تماس بگیرند و مراجع را در جریان قرار دهند.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر پوشش بهداشت محیط اماکن در سطح استان‌های مختلف بین 30 تا 70 درصد است به همین دلیل استفاده از توان بخش خصوصی در حوزه نظارت در این بخش ضروری است.
رئیسی تاکید کرد: تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که همه بسته‌های خدمتی دارای پیوست اجتماعی باشند.
او برضرورت بهره مندی از زیرساختهای الکترونیکی، استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف و بسته های خودمراقبتی تاکید کرد.
رئیسی بیان کرد: استان بوشهر به دلیل تنوع شرایط زیست محیطی از جمله وجود دریا، صنایع عظیم نفت و گاز، نیروگاه هسته‌ای و شرایط خاص منطقه که در معرض ریزگردهاست، در بحث بهداشت محیط نیازمند برنامه ویژه ای است.
گفت: یک مرکز تحقیقات برای جنوب استان و منطقه پارس جنوبی به تصویب رسیده که می تواند به عنوان یک دیده بان سلامت نقش ایفا کند.
او در خصوص مراکز بهداشتی موجود در سطح کشور گفت: در زمان حاضر 26 هزار مرکز بهداشتی در سطح کشور فعال است که این مراکز جوابگوی نیاز کشور نیست و استفاده از مشارکت مردم در این بخش بیشتر بهره گرفت.
4242

کد N2122014

وبگردی