آفتاب

سیلاب بیش از 10میلیارد ریال به مدارس مازندران خسارت زد

سیلاب بیش از 10میلیارد ریال به مدارس مازندران خسارت زد

ساری - ایرنا - معاون آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: سیلاب اخیر بیش از 10 میلیارد ریال خسارت به مدارس استان مازندران وارد کرد.

اسفندیار نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیلاب اخیر منجر به آب گرفتگی ده ها مدرسه مناطق مرکزی و شرقی استان شد که بیشترین آن در شهرستان سیمرغ و بخش های ساحلی بود.
وی اظهار داشت که با حضور عوامل امدادی، مدارس در روزهای اولیه به حالت عادی بازگشتند اما خسارت های وارد هنوز جبران نشده است.
معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: خسارت بیشتر شامل زیر آب رفتن کلاس درس مدارس ، تخریب فضای سبز ، آسیب به برخی تاسیسات برقی و گرمایشی و همچنین امکانات کلاسی بود.
نظری همچنین گفت : سیلاب در شهرستان بابل به یک واحد پژوهش سرا آسیب 100 درصدی زد و آن را غیر قابل استفاده کرده است.
وی در مورد اهمیت این پژوهش سرا اظهار داشت: این مکان نع تنها بخش قابل توجهی از جمعیت دانش آموزی 80 هزار نفری بابل را پوشش می داد، بلکه میزبان دانش آموزان شهرستان های فاقد پژوهش سرا نیز بود.
معاون آموزش و پرورش مازندران تخریب این مکان را لطمه بزرگی به فرآیند پژوهشی و درسی دانش آموزان دانست و افزود: بنا داریم که تا زمان تعیین تکلیف این پژوهش سرا، دانش آموزان رادر دیگر واحد ها و حتی شهرهای مجاور هدایت کنیم.
در استان مازندران 32 واحد پژوهش سرا فعال هستند که تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول با جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر در آن فعالیت می کنند.
علاوه براین نظری گفت که سیلاب مشکلی در اسکان مسافرین ایجاد نکرد و مدارس همچنان میزبان مهمانان نوروزی هستند.
سیلاب اخیر که در واپسین روزهای سال گذشته در مازندران آغاز شد، بر اساس برآورد ها تا کنون بیش از 500 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.
استان مازندران دارای حدود 538 هزار دانش اموز است که در چهار هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.
7335/1899
کد N2121973

وبگردی